استخدام ۱۰ هزار نفری کادر درمان/ پرداخت فوق العاده از مهرماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام استخدام ۱۰ هزار نفر از پرسنل شرکتی و قراردادی کادر درمان در وزارت بهداشت، از پرداخت ماهانه فوق العاده ویژه کرونا به وزارت بهداشت از مهرماه خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامی امشب خود در گفت‌وگویی باکادر درمان و پرستاران گفت که درخواست های ثبت شده این گروه سه موضوع را به همراه داشت؛ جذب کادر درمان شرکتی، دسته دوم خواستار پرداخت کارانه معوق کادر درمان شده بودند و دسته سوم متقاضیان دریافت فوق العاده ویژه بودند.

وی با بیان اینکه بخشی از این مطالبات متوجه سازمان برنامه و بودجه است است و بخشی از آنها مثل دریافت فوق العاده ویژه، متوجه وزارت بهداشت که از سازمان اداری و استخدامی درخواست و سازمان برنامه و بودجه برای آن منابع لازم تامین کند، افزود: طی مذاکره اخیر با وزیر بهداشت برای اجرای دستورات صادر شده به وزارت بهداشت، برنامه ریزی شد.

**قول جذب ۱۰ هزار نفری

نوبخت توضیح داد: قبلا منابع لازم برای جذب۳۰۰۰ نفر نیرو شرکتی تهیه شده بود و بعد با بررسی تعدد نیروهای شرکتی و قراردادی، مقرر شد که زمینه جذب ۱۰ هزار نفر فراهم شود. البته با اولویت افراد شرکتی و قراردادی موجود. وی ادامه داد: به این ترتیب اولین اولویت کادر درمان، دال بر جذب اعضای کادر درمان و استخدام آنها پیگیری و مصوب شد. البته ما همچنان نیازمند جذب نیروی جدید هستیم و چنانچه تا پایان سال اعلام نیاز شود، باز هم دولت کوتاهی نخواهد کرد و بیش از ۱۰ هزار نفر را هم می توانیم جذب کنیم.

** توضیح درباره معوقات و فوق العاده ویژه

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به وضعیت پرداخت کارانه کادر درمان گفت: کارانه ها باید از درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها تامین شود. اما به دلیل وضعیت کرونا و محدود شدن فعالیت دانشگاه‌ها و … این درآمد چندان محقق نشده است. البته هفته گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان بیمه سلامت، برای تامین این معوقات پرداخت شده است.

نوبخت با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری با جدیت امور کادر درمان را پیگیری می کند، ادامه داد: این سازمان اعلام کرد که دریافتی برخی دانشگاه‌ها از این محل صفر بوده است. به همین دلیل ۲۰۰۰ میلیارد تومان دیگر را مستقیما به دانشگاه‌ها تخصیص دادیم و ظرف یکی دو روز آینده پرداخت خواهد شد. اگر این معوقه را دریافت نکردید، بنده را در جریان بگذارید که مجددا پیگیری کنم. وی افزود: ۵۰۰۰ میلیارد تومان کارانه معوق در این زمینه وجود دارد، وظیفه دولت است که این معوقات را بپردازد. تلاش بر این است تا ماه آینده همه این معوقات نیز پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه موضوع «فوق العاده ویژه جذب» از دیگر موارد درخواستی کادر درمان بوده است؛ ادامه داد: در گفت و گو با وزیر بهداشت این موضوع بررسی شد. ۸۴۰۰ میلیارد تومان، درخواست در این رابطه بوده است، وزارت بهداشت، اسفندماه در یک مرحله افزایش پرداخت ماهانه به پرستاران داشته است. از ابتدای فروردین هم ۱۵ درصد دیگر به دریافتی کادر درمان اضافه شده است. اما باید در نظر داشته باشید که فوق العاده ویژه شغل، دارای بار مالی است و ضرورت دارد که تامین شود. این در حالی است که دو مرحله افزایش یاد شده دریافتی پرستاران، در بودجه سال گذشته وزارت بهداشت نیامده بود و این وزارتخانه در حال حاضر منابع لازم برای فوق العاده ویژه را ندارد.

وی گفت: نهایتا این طور توافق شد که اولا هیچ بدهی ای به شما نداشته باشیم. از این رو معوقات را خواهیم پرداخت. مقرر شد که وزارتخانه هم منابعش را تجهیز کند و ببیند که از چه زمانی می‌تواند فوق العاده ویژه را بپردازد و در تنظیم لایحه بودجه سال آینده نیز منابع آن دیده می‌شود. تا آن زمان ما متعهد شدیم که به وزارت بهداشت، ماهانه فوق العاده ویژه کرونا را از اول مهر ماه پرداخت کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.