استخرهای زیبای مدیترانه ای

۱۲ تیرماه ۱۳،

اندازه، شکل و سبک استخرها با هم فرق دارد. اگر توانایی ساختن استخری در حیاط منزلتان را دارید، باید این موارد را در نظر بگیرید. با یک کارشناس صحبت کنید و ببینید که بهترین مصالح برای استخر شما کدامند.

مجله اینترنتی برترین ها

برترین ها: اندازه، شکل و سبک استخرها با هم فرق دارد. اگر توانایی ساختن استخری در حیاط منزلتان را دارید، باید این موارد را در نظر بگیرید. با یک کارشناس صحبت کنید و ببینید که بهترین مصالح برای استخر شما کدامند.

چه نوع استخری بسازید؟

بیش از هر چیز دیگری، اندازه حیاط و آب و هوای منطقه شما اهمیت دارد و بر شما دیکته می کند که چه نوع استخری داشته باشید. اگر در جایی زندگی می کنید که فقط ۴ ماه از سال هوا گرم است، استخر هوای باز برای شما مناسب نیست و باید استخر سرپوشیده بسازید. جکوزی یا اسپا هم گزینه های بهتری می باشند، زیرا می توانید در هوای سرد هم از آن استفاده کنید.

اگر پول کافی برای استخری سنتی ندارید، از یونیت های بالای زمین استفاده کنید. ولی اگر تصمیمتان را گرفته اید تا استخر داخل زمین داشته باشید، اندازه ها و مقیاس ها را باید در نظر داشته باشید. زیرا چنین استخرهایی کار بیشتر و فضای بیشتری می طلبند.

از چه مصالحی استفاده کنید؟

کیفیت و جنس مصالحی که قرار است استفاده کنید برای درست کردن استخر بسیار مهم است. با آنکه وینیل اغلب ارزان ترین گزینه است، ولی کمترین دوام را هم دارد و بنابراین باید آن را زود به زود جایگزین کنید. بتن و فایبرگلاس محبوب تر می باشند و گزینه های بادوام تری می باشند و یونیت های فلزی رو زمینی از یونیت های پلاستیکی بیشتر دوام می آورند.

برای شاد کردن محیط استخر می توانید از کاشی های رنگارنگ برای تزئین حاشیه آن استفاده کنید. یا اینکه با استفاده از مصالح طبیعی، استخر را در فضای سبز حیاط ادغام کنید. یا اگر برایتان مقدور است آن را تبدیل به استخر بی کران کنید. هر کاری که قرار است بکنید، غیر از هزینه های کوتاه مدت به هزینه های تعمیرات و نگهداری بلندمدت هم دقت داشته باشید.

چه اکسسوارهایی برای استخر نیاز است؟

با آنکه استخر داشتن خودش بسیار سرگرم کننده است، ولی گزینه های بسیاری برای لذت بردن بیشتر از استخر وجود دارد. به طور مثالً می توانید تخته شیرجه نصب کنید، یا سرسره یا آبشارهای کوچک نصب کنید و یا صندلی های راحتی کنار استخر یا داخل استخر بگذارید. یا روی آب کلبه درست کنید و در آن مهمانی بگیرید.

 دوش و رختکن هم از گزینه های دیگری می باشند که برای رفاه بیشتر استفاده می شوند. شزلون و چتر هم در تابستان و فضای آزاد بیشتر به کار می آیند و می توانید با استفاده از آنها از گرمای خارج لذت بیشتری ببرید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.