استراتژی “نرمش قهرمانانه” همان استراتژی کلی نظام است با تاکتیکی متفاوت

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نرمش قهرمانانه عدول از ارزش‌ها نیست، گفت: در نرمش قهرمانانه استراتژی همان استراتژی کلی نظام است اما تاکتیک فرق می‌کند.

محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوع “نرمش قهرمانانه” که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: این موضوع هرگز به منزله تسلیم و سازش نیست.  
 
وی افزود: نرمش قهرمانانه یعنی پافشاری روی اصول و مقاومت در راستای دفاع از حقوق حقه ملت جمهوری اسلامی ایران.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نرمش قهرمانانه عدول از ارزش‌ها نیست، اظهار داشت: در این نوع دیپلماسی، منطق و عقل حکم می‌کند با در نظر گرفتن مقتضیات زمان از حقوق ملت دفاع کنیم.  
 
نماینده یزد و صدوق تصریح کرد: در نرمش قهرمانانه استراتژی همان استراتژی کلی نظام است اما تاکتیک فرق می‌کند. 

لازم به یادآوریست مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن موافقت با حرکت‌های صحیح و منطقی در سیاست‌های خارجی و داخلی گفتند: با مسئله‌ای که سال‌های پیش “نرمش قهرمانانه” خواندم موافقم چرا که این حرکت در مواقعی بسیار خوب و لازم است اما با پایبندی به یک شرط اصلی.
 
ایشان درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدف‌گذاری او را، شرط اصلی استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه اعلام کردند و افزودند: یک کشتی‌گیر فنی نیز بعضی مواقع بدلیل فنی نرمش نشان می‌دهد اما فراموش نمی‌کند که حریفش کیست و هدف اصلی او چیست؟.

انتهای‌ پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.