استراتژی بانک دی از دید مدیرعاملش

بینا- نشست ماهانه تخصصی با کارشناسان بانک دی با حضور دکتر جمالی مدیر عامل، ملکی مشاور مدیر عامل، ، فتاحی معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت، دکتر ساسان گوهر رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی راهبردی و تنی چند از معاونان و رؤسای ادارات بانک دی برگزار شد.

به گزارش بینا، دکتر جمالی مدیرعامل بانک دی درنشست ماهانه تخصصی با کارشناسان بانک، یکی از مهمترین اهداف مدیران بانک دی را تربیت نیروی ذبده و آینده ساز عنوان کرد.

وی استراتژی بانک دی را تربیت نیروهای آینده ساز حوزه بانکداری اعلام کرد وبا اشاره به جذب طیف وسیعی از نیروهای جوان کارشناس ارشد و دانشجویان دکتری توسط بانک دی ، افزود: پرورش نیروهای خلاق، صاحب نظر و آینده ساز از اولویت های هیئت مدیره است.

دکتر جمالی با بیان این نکته که تصمیمات آتی بانک باید کاملا کارشناسی، علمی و با ادبیات بانکداری تخصصی باشد، افزود:امیدوارم در بخش تحقیقات کمیته ای برای  نوآوری طراحی شود و نیروهای جوان با همکاری هر چه بیشتر با این بخش به سمت تعالی و نگاه تخصصی پیش روند.

وی با اشاره بر اینکه تک تک  نیروهای باهوش، پرتوان ومتخصص بانک دی باید خود را مدیر اینده بخش خود بدانند تصریح کرد:  نیروهای ما نباید تصور کنند که در ساختار اداری حذف خواهند شد. البته این رشد هم باید ارام آرام و منطقی باشد.

مدیر عامل بانک دی دیدگاه هیات مدیره مبنی بر جذب و حمایت از نیروهای جوان و متخصص را فرصتی کم نظیر دانست و از متخصصان جوان خواست تا از فرصت به دست آمده برای پرورش استعدادها و مهارت های خود استفاده کنند.

دکتر ساسان گوهر رئیس اداره مطالعات وتحقیقات اقتصادی در این نشست ، به شرح مختصری از تحولات رویکرد نسبت به نیروی انسانی پرداخت و گفت: به مرور زمان از نیروی کار با عنوان نیروی انسانی یاد شد اما با پیشرفت علم، نیروی انسانی، سرمایه هر سازمان تلقی شد و از آن با عنوان سرمایه انسانی یاد شد.

وی پیشرفت، نوآوری، خلاقیت و پیشتازی در عرصه رقابت سازمانی را مرهون نیروی انسانی هر سازمان دانست و و از مدیریت منابع انسانس با عنوان مهم ترین بخش هر سازمان یاد کرد.

رئیس اداره مطالعات و تحقیقات اقتصادی بانک دی با اشاره به افزایش رقابت بانک های خصوصی در سال های اخیر خاطر نشان کرد: در این عرصه اگر بانک ها بخواهند دنباله رو باشند به موفقیت نمی رسند.

وی لازمه پیشتازی در شرایط موجود را ارائه محصولات نو و خدمات متمایز دانست وتاکید کرد که این مهم تنها با همکاری ذهن های خلاق و متخصصان نوآور بدست می آید.

ایشان با اشاره بر نقش سازمان در حمایت از نیروی انسانی خلاق گفت:  سازمان باید در بحث آموزش، نظام حقوق، مزایا و پاداش به گونه ای عمل کند تا خلاقیت ها تشویق شود.

دکتر ساسان گوهر موفقیت سازمان های خدماتی نظیر بانک و صنعت را در مشتری مداری واقعی دانست و خاطر نشان کرد: مشتری ما فقط بیرونی نیست بلکه واحدهای مختلف بانک هر کدام مشتری دیگر واحدها هستند و از خدمات یکدیگر استفاده می کنند.

وی با اشاره به این که اگر هر کدام از واحد های بانک در زنجیره ارائه خدمت به واحدهای درونی ضعیف عمل کند، نهایتا خدمت ارائه شده به مشتری رضایت بخش نخواهد بود تاکید کرد: اگر می خواهیم خدمات شعب به مشتری شایسته باشد واحدهای ستادی باید خدمات شایسته و کاملی به شعب ارائه دهند.

در این نشست فتاحی معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت سیاست بانک دی را سرمایه گذاری بر نیروهای نخبه اعلام کرد و افزود: توقع نداریم نیروهای متخصص، نیروهایی مطیع و منتظر ارائه برنامه باشند.

وی با تاکید بر اهمیت ایده های نو و جدید از نیروها ی جوان خواست تا مولد حرکت های پیشرو در بانک دی باشند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.