استراتژی سایبری آمریکا برای انتخابات ایران/ راه‌اندازی شبکه اجتماعی تازه

۲۶ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مقدم فر- معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به بروز جنگ نرم و دفاع سایبری در اغلب کشورها و لزوم هدفگیری هوشمندانه در این بخش، اظهار داشت: بعد از فتنه ۸۸ جنگ سایبری برای ما ملموس شد و براین اساس باید بپذیریم که مورد تهاجم قرار داریم.

وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به عنوان جبهه فرهنگی در برابر جنگ سایبری اضافه کرد: در این میدان یکی از مشکلات ما تولید محتوای دیجیتالی است که با وجود توان سایبری خوب ایران، جنگ نرم و هوشمند برای کشور تهدیدکننده به نظر می رسد.

مقدم فر با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که آمریکایی ها استراتژی اطلاعاتشان را بر بستر سایبر قرار داده اند، افزود: اما با این حال ملاحظه می کنید که این کشور در چند سال اخیر با استراتژی شکست خورده ای در عرصه جنگ سایبری روبرو شده که شکست اشغال عراق و افغانستان و جنگ ۳۳ روزه لبنان از جمله این استراتژی ها بوده است.

معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که کشور آمریکا تمرکز خود را برغم سرمایه گذاری های بسیار در عرصه جنگ سخت، بر روی ابزار و تکنیک قرار داده است که براین اساس ایجاد دو قرارگاه دفاع سایبری نظامی و فرماندهی سایبری، استراتژیها و برنامه های این کشور را برای مقابله با سایر کشورها نمایان می کند.

مقدم فر ادامه داد: هدفگذاری و استراتژی آمریکا با ایران مربوط به ایجاد گروه سیاسی اینترنتی است که در این راستا ایجاد شبکه های اجتماعی را دنبال می کند و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران، به طور قطع شبکه های اجتماعی تازه را وارد این چرخه خواهد کرد. در همین حال ایجاد پایگاه نشت اطلاعات برای فاش کردن اسناد اطلاعاتی، جاسوسی اینترنتی و نافرمانی مدنی الکترونیک از دیگر استراتژی های این کشور است؛ به نحوی که کشیدن اعتراضات از فضای مجازی به سطح جامعه با این هدف برنامه ریزی شده است.

وی استکبار سلطه ای دیجیتال و اعمال قدرت در بستر سایبر را از دیگر هدفگذاری های آمریکا تحت عنوان دموکراسی دیجیتال نام برد و گفت: هدفگذاری مشخص، تولید محتوا و تاکید بر افزایش اتحاد و استفاده از ظرفیتهای موجود می تواند راه حل مشخصی برای ایران در مواجهه و مقابله با تهدیدها در فضای سایبر باشد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.