استراتژی صنعتی و تجاری رونمایی شد

۲۳فروردین۱۳،

193.6.87-1.jpg

برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور امروز طی مراسمی با حضور رییس‌ جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حالی که طی چند سال قبل بسیاری از فعالان صنعتی، تولیدی و کارشناسان اقتصادی از نبود یک استراتژی و برنامه راهبردی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرده بودند بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، امروز از برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور رونمایی شد؛ این برنامه راهبردی در ۳۰ جلد کتاب تنظیم شده است.

پیشتر در ۱۱ مهر ماه سال پیش‌نویس برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت در سطح کلان انتشار یافتن یافته و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود.

معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اوایل سال قبل در گفت‌وگو با ایسنا از تدوین استراتژی توسعه صنعتی و تجاری کشور بر مبنای الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت خبر داده بود.

رضا فاطمی‌امین گفته بود که در مراحل تدوین برنامه، ۲۳۰ جلسه هم‌اندیشی با حضور صاحبان صنایع، انجمن‌ها، تشکل‌ها در اتاق بازرگانی و خانه‌های صنعت و معدن، صاحب نظران استانی و جمع‌های دانشگاهی برگزار شد.

نخستین بار بیش از یک دهه قبل تلاش‌ها برای تدوین استراتژی توسعه صنعتی کشور آغاز شد که این تلاش‌ها در زمان وزارت اسحاق جهانگیری به انتشار یافتن اولین سند استراتژی توسعه صنعتی کشور منجر شد.

با این وجود این سند بعدا توسط علیرضا طهماسبی و علی‌اکبر محرابیان وزیران صنایع و معادن دولت‌های دهم و دهم چند بار مورد بازنگری قرار گرفت. بعد از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی بار دیگر تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی این بار در کنار بخش تجارت در دستور کار قرار گرفت.

امروز در حالی برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت کشور مورد رونمایی قرار گرفت که در ۲۶ دی ماه سال قبل نیز طی مراسمی از استراتژی معدن و صنایع معدنی کشور رونمایی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.