استرالیایی پر ادعا در برابر مرسدس CLA45 [ویدئو]

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

احتمالا مشتریان استرالیایی وقتی پای مرسدس CLA45 به بازارشان رسید یک سوال بزرگ برای شان پیش آمد؛ اما چه سوالی؟! 

این سدان آلمانی درحالیکه به طور مثال در بازار آمریکا تنها ۴۸,۳۵۵ دلار می ارزد، اما در استرالیا با قیمت پایه ای ۸۶,۹۰۰ دلار بدست مشتریان میرسد. CLA45 به کمک پیشرانه چهارسیلندر توربوی ۲٫۰ لیتری می تواند ۳۵۵ اسب بخار به همراه ۴۵۰ نیوتن متر تولید کند. همین اعداد برای CLA45 کافیست تا لقب قوی ترین و سریع ترین چهارسیلندر جهان را به خود اختصاص دهد.

اما در بازه قیمتی ۱۰۰ هزار دلار، مشتریان استرالیایی یک گزینه دیگر هم دارند و آن هولدن GTS است؛ قوی ترین خودروی استرالیا و قدرتمندترین هولدنی که تاکنون ساخته شده. هولدن GTS در بهترین مدل حداکثر ۹۵,۴۰۰ دلار قیمت داشته اما درعوض یک پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت ۵۷۶ اسب بخار و گشتاور ۷۳۸ نیوتن متر در اختیارتان قرار می دهد.

حالا سوال مشتریان استرالیایی اینست که در یک چهارم مایل قدرتمندترین چهارسیلندر جهان که نسبت به رقیبش هم ۴WD بوده و هم ۳۲۲ کیلوگرم سبکتر، سریع ترست یا قدرتمندترین خودروی استرالیا؟

هرچند CLA45 در این رقابت بازی را واگذار کرد اما اختلاف ۰٫۲ ثانیه ای آن برای شتاب صفرتاصد و همچنین اختلاف ۰٫۵ ثانیه ای در یک چهارم مایل نشان می دهد که برنده واقعی این مسابقه، مهندسان باواریایی بوده اند.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.