استرالیا از ایران جلو زد، چین هم‌امتیاز تیم ولاسکو شد / اما و اگرهای المپیکی شدن تیم ملی والیبال

به گزارش خبرآنلاین؛ شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان، شانس ملی‌پوشان را برای کسب سهمیه المپیک کم کرد. ایران امیدوار به باخت استرالیا مقابل کره جنوبی بود اما این اتفاق نیفتاد. کره جنوبی نتوانست حتی یک امتیاز هم از استرالیا بگیرد و هر سه امتیاز مسابقه را به این تیم داد. استرالیا گیم‌های اول و دوم را با نتایج ۲۵ – ۲۲ و ۲۵-۱۷ برد اما ست سوم را با نتیجه ۲۳ – ۲۵ باخت. ست چهارم هم با نتیجه ۲۵ – ۲۰ به سود استرالیا تمام شد تا مسابقه با نتیجه ۳ بر یک به سود استرالیا به پایان برسد. استرالیا با این برد ۱۲ امتیازی شد تا با یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران، در رده دوم جدول قرار بگیرد.

از طرفی چین هم با نتیجه سه بر یک ونزوئلا را برد تا امتیازاتش مثل ایران به عدد ۱۱ برسد. چین دو ست اول را با نتایج ۲۵ – ۱۸ و ۲۸ – ۲۶ برد و ست سوم را با نتیجه ۲۵ – ۱۹ باخت. چین ست چهارم را هم با نتیجه ۲۵ – ۲۱ برد تا ۱۱ امتیازی شود.

با نتایجی که در مسابقات امروز ثبت شد، کار ایران به اما و اگر کشید و صعود ایران به المپیک، در گرو نتیجه بازی چین و استرالیاست. فردا چین و استرالیا به مصاف یکدیگر می‌روند و در صورتی که استرالیا بتواند با نتایج سه بر صفر یا سه بر یک حریف را شکست دهد، قطعا به المپیک صعود می‌کند و ایران هیچ شانسی برای المپیکی شدن ندارد.

اما در صورتی که استرالیا بتواند با نتیجه سه بر دو چین را شکست دهد و ۲ امتیاز از این مسابقه بگیرد، فاصله‌اش را با ایران به ۳ امتیاز می‌رساند و آن وقت ایران باید با نتیجه سه بر یک یا سه بر صفر، ژاپن را ببرد تا هم امتیاز استرالیا شود. در صورت هم امتیاز شدن ایران و استرالیا، کار به ست شماری می‌رسد و اگر در شمارش ست‌ها هم آمار دو تیم یکسان باشد، میانگین امتیازهایی که هر تیم در مسابقات مختلف گرفته را محاسبه می‌کنند و تیم برتر، سهمیه المپیک می‌گیرد.

نتیجه دیگری که می‌توان برای مسابقات فردا متصور شد، برد ژاپن مقابل استرالیاست. اگر ژاپن با نتیجه سه بر دو استرالیا را ببرد و از مسابقه‌اش با این تیم ۲ امتیاز بگیرد، ایران می‌تواند با گرفتن سه امتیاز مسابقه با ژاپن، به المپیک صعود کند. ایران حتی می‌تواند از ژاپن دو امتیاز بگیرد و کار را به ست شماری بکشاند که در این صورت هم شانس زیادی برای المپیکی شدن دارد.

اما در صورتی که چین بتواند هر سه امتیاز مسابقه را از استرالیا بگیرد، ایران هم حتما باید ۳ امتیاز مسابقه با ژاپن را بگیرد تا هم‌امتیاز چین شود و با ست شماری، به المپیک برسد.

نکته مثبت مسابقات فردا این است که چین و استرالیا زودتر از ایران به میدان می‌روند و شاگردان ولاسکو با در نظر گرفتن نتیجه مسابقه این دو تیم،‌ با خیال راحت‌تری به مصاف ژاپن خواهند رفت.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.