استرس عامل بروز ۳۰ الی ۴۰ درصد سکته های قلبی است / دود ناشی از انفجار مواد محترقه منجر به کاهش اکسیژن خون می شود

یک فوق تخصص قلب و عروق با بیان اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و صداهای ناشی از انفجار مواد محترقه منجر به افزایش استرس می شود گفت: افراد باید بدانند استرس عامل بروز ۳۰ الی ۴۰ درصد سکته های قلبی است و حضور در مراسم آخرین چهارشنبه سال می تواند این عامل را تشدید کند.

دکتر بابک حیدری اقدم متخصص قلب و عروق در گفت و گو با خبرنگار گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، با توجه به مراسم آخرین چهارشنبه سال و افزایش استرس در این روز گفت: صداهای ناگهانی ناشی از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری منجر به افزایش استرس و در نهایت افزایش برخی هورمون های تولید شده در بدن، ضربان قلب و فشار خون می شود.

وی افزود: این مسایل می تواند احتمال بروز سکته مغزی و قلبی را در بیماران و برخی افراد سالم افزایش دهد.

این فوق تخصص آنژیوپلاستی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر فردی نسبت به این حوادث و صداها آگاه باشد و با شنیدن آن دچار شوک و استرس نشود کم تر در معرض عوارض قلبی و نارسایی های قلبی قرار می گیرد.

حیدری اقدم با بیان اینکه ۳۰ الی ۴۰ درصد عامل بروز سکته قلبی استرس است گفت: به افراد مبتلا به نارسایی های قلبی توصیه می شود تا حد امکان در این مراسم شرکت نکنند و تنها در مکان هایی که مدیریت صحیح در آنها وجود دارد آگاهانه حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افراد باید توجه داشته باشند دود ناشی از انفجار مواد محترقه منجر به کاهش اکسیژن خون که این مساله نیز سلامت قلب را خطرات حدی مواجه می کند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.