استرس کاری خطرناک‌تر از سیگار

داشتن شغل خوب رویایی است که همه انسان ها بوده و تاثیری مستقیم روی سلامتی دارد. پژوهشگران انگلیسی ثابت کردند مشاغل پر استرس ناراحت قلبی به همراه می آورند. استرس کاری خطرناک‌تر از سیگار

محققان اروپایی با بررسی سلامتی ۲۰۰ هزار نفر در ۱۳ شغل متوجه شدند ۲۳ درصد آنهایی که شغل پرفشار دارند به بیمار یهای قلبی دچار شده و آمار مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب نیز در میان افراد با شغل نامناسب به شدت بالاست.

به گزارش افکار نیوز، در گذشته فشار کار منشا استرس به حساب نمی آمد و محققان کشاغل سخت را عامل بیماری های قلبی نمی دانستند اما به تازگی ثابت شده است که مدیران بیشتر از کارگران در معرض بیماری قلبی و مرگ ناشی از آن قرار دارند و این نه به دلیل فعالیت کم مدیران بلکه به خاطر فشار روانی شغلشان است.

پروفسور پیتر ویسبرگ ، مدیر بنیاد قلب بریتانیا در این باره گفت: بررسی های ما نشان داد که بدن تا هفت ونیم سال تحمل فشار های روانی ناشی از کار را دارد و بعد از آن در صورت تکارر و ادامه دارد بودن استرس های کاری قلب تحمل نیاورده و به بیماری های مختلف دچار می‌شود.

پروفسور میکاکیویماکی از دانشگاه کالج لندن و یکی از اعضای این پژوهش نیز گفت: یافته های ما نشان می دهد که فشار کار با افزایش خطر ابتلا بیماری عروق کرونر قلب، مانند حمله قلبی همراه است. ما ثابت کردیم که فشار کار بیش از سیگار برای قلب ضرر دارد.

وی ادامه داد: ما می دانیم که افراد سیگاری ، فشار کار بالایی دارند . فعلا در تلاش هستیم این موضوع را نیز ثابت کنیم که فشار کار میل به سیگار را نیز ایجاد می کند یا نه. به هر حال اگر این مورد نیز ثابت شود مشاغل پر استرس دشمت درجه یک قلب به حساب خواهند آمد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.