استعدادهای تان را کشف کنید

۱۲م آذر ،

به هرکدام از ما استعدادها و توانایی های متفاوتی هدیه داده شده است.همه ما در یک یا چندین رشته جوهره ی خاصی در رسیدن به اهداف و رویاهایمان داریم اما کمبودی که درما وجود دارد این است که نمی توانیم توانایی ها و استعدادهای داخلمان را تشخیص دهیم.

به هرکدام از ما استعدادها و توانایی های متفاوتی هدیه داده شده است.همه ما در یک یا چندین رشته جوهره ی خاصی در رسیدن به اهداف و رویاهایمان داریم اما کمبودی که درما وجود دارد این است که نمی توانیم توانایی ها و استعدادهای داخلمان را تشخیص دهیم.اولین قدم، کشف کردن چیزی است که شما واقعاً در آن خوب میباشید، سپس باید روی آن کار کنید. قدردانی کردن از استعدادهایتان و فرض اینکه همه مردم به خوبی شما می باشند کار بسیار ساده ایست. اما شاید گزینه ی اصلی این نباشد. شما ممکن است استعدادهایی داشته باشید که توانایی برجسته و متمایز در ساختن شما را داشته باشند. باید اعتماد به نفس کافی برای رسیدن به آنچه واقعاَ میباشید را داشته باشید.خودکاوی و خود ارزیابی برای کشف کردن استعدادهای راستین شما ضروری است.خیلی وقت ها، هنگامی که می بینید دیگران مطابق رویاهایشان زندگی می کنند شما حسودی می کنید اما فراموش کردید که شما هم می توانید و هم ظرفیت کافی برای زندگی مطابق امیال تان را دارید.
ممکن است این حقیقت را ندانید ولی می توانید در بسیار چیزها مثل تعریف کردن لطیفه، ورزش کردن، امور خلاقانه، صحبت در جمع، مدیریت مهمانی ها و … خوب و شایسته باشید.یادداشتی از همه ی کارهایی که خواهان انجام دادن آن میباشید، همه کارهایی که می توانید انجام دهید و اموری که بیشترین علاقه به آنها را دارید تهیه کنید. سعی کنید روی آنها کار کنید و آنها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید.
هیچ چیز در زندگی ساده به دست نمی آید ولی مطمئناَ همه ی آنچه می خواهید در پایان به شما اعطا خواهد شد. برای انجام دادن بی وقفه و پی در پی این فعالیت ها و بازبینی دفعه به دفعه آن وقت بگذارید، از دیدن پیشرفتی که خودتان سبب آن بودید متحیر خواهید ماند. این امر به اندازه کافی تشویق کننده خواهد بود تا رویاهای بیشتری را دنبال کنید. این نه تنها اعتماد به نفس تان را بالا می برد بلکه شما را به محبوبیت هم خواهد رساند .دریافت بازخورد از دیگران ابزار قدرتمندی برای الهام بخشیدن به خود و حرکت به سوی هدف هایتان است. گرفتن بازخوردهای سازنده و مثبت از دوستان، خانواده و همکاران تان می تواند تجربه ی خارق العاده ای باشد. همچنین میتواند دریافتتان را در آنچه خوب میباشید و آنچه می توانید برای کشف استعدادهایتان انجام دهید بسازید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.