استعفای غافلگیر کننده غول رسانه ای جهان

خبرگزاری آریا-“روپرت مرداک” از مدیریت شرکت نیوز اینترنشنال، بخش سرمایه گذاری شرکت نیوز کورپوریشن و مدیریت شرکتی که مالکیت روزنامه تایمز لندن را برعهده دارد، کناره گیری کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، چندی پیش شرکت رسانه‌ای نیوز کورپوریشن که شرکت نیوز اینترنشنال زیر مجموعه آن بشمار می رود، اعلام کرد که در صدد است به دو شرکت مجزا تقسیم شود.
قرار است یکی از این دو شرکت به کار روزنامه و نشر بپردازد و شرکت دیگر در حوزه تلویزیون، فیلم و سرگرمی فعالیت کند.
مرداک که تاکنون یکی از غولهای رسانه‌ای جهان را مدیریت می‌کرد، طی چند ماه گذشته به دلیل رسوایی شنود غیرقانونی مکالمات تلفنی توسط هفته نامه نیوز او د ورلد در انگلیس به شدت تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته بود. پرونده رسوایی شنود تماس های تلفنی مربوط به نشریات مرداک همچنان در جریان است و هنوز از اذهان مردم پاک نشده است.
شرکت نیوزاینترنشنال مالک روزنامه‌هایی مانند سان، تایمز و ساندی تایمز است. گفته می‌شود او قصد دارد گروه رسانه‌ای نیوز اینترنشنال را بفروشد.
روزنامه دیلی تلگراف در این باره نوشته است ، این اقدام مرداک در حالی صورت می گیرد که ۳۳ سال از تاسیس این شرکت رسانه‌ای می گذرد، این شرکت یکی از مهمترین شرکت‌های رسانه ای دنیا است و مرداک همیشه بطور مستقیم در اداره این شرکت نقش داشته است. از طرفی مسوولان شرکت در سخنان مختلف سعی کرده اند این اقدام مرداک را امری کوچک جلوه دهند و از بزرگ جلوه دادن آن و یا رسانه ای شدنش خودداری کنند. آنها می گویند استعفای مرداک درست در آستانه دو شاخه ای شدن شرکت صورت گرفته و می توان آن را نوعی خانه تکانی در این گروه رسانه ای دانست .
شرکت رسانه‌ای نیوز کورپوریشن نیز در خصوص این استعفا سکوت کرده و هنوز معلوم نیست که این استعفا مسئولیت مرداک را از چه رسانه هایی در امریکا سلب خواهد کرد.
کارشناسان استعفای مرداک را بسیار ناگهانی و غیرمنتظره می دانند چرا که به نوشته دیلی تلگراف ، مرداک بارها اشاره کرده بود که از دنیای نشریاتش در انگلیس جدا نمی‌شود. از سوی دیگر به نظر می رسد این استعفای غافلگیر کننده، نشان دهنده قطع ارتباط وی با دنیای اطراف است.
انتظار می رود مرداک که ۸۱ سال دارد ریاست هیات مدیره هر دو شرکت منفک شده از شرکت نیوز کورپوریشن را برعهده بگیرد و تنها مدیر عامل بخش تولید فیلم و سریال های تلویزیونی باشد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.