استعفای عزیزی خادم از ریاست شورای راهبردی فوتبال /اراده مدیریتی در حمایت از این برنامه وجود نداشت

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – عزیزی خادم با ارسال نامه ای به علی کفاشیان استعفایش از سمت ریاست بر شورای راهبردی فدراسیون فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش ممتاز؛ عزیزی خادم که خودش بنیانگذار شورای راهبردی فدراسیون ،برای پیشرفت و اعتلای فوتبال در ایران بود بنا به دلایلی که مهمترین آن عدم حمایت از این شورا بود از سمت خودش در این پست استعفا داد.متن استعفای عزیزی خادم که تسلیم کفاشیان شده به شرح زیر است:


به نام خدا

برادر ارجمند جناب آقای کفاشیان
رئیس محترم فدراسیون فوتبال

با تقدیم سلام و آرزوی توفیق و سعادت
احتراماً ، ضمن ابراز خوشوقتی از همکاری با آن فدراسیون معظم و جنابعالی و همکاران خدوم ، و تشکر از جنابعالی به خاطر واسپاری مأموریت هایی چند به اینجانب ، به استحضار می رساند که به سبب فقدان اراده مدیریتی لازم در حمایت و پیشبرد برنامه ها و اهداف شورای عالی راهبردی فدراسیون فوتبال ، از سمت ریاست شورای یاد شده ، استعفا می نمایم و لازم می دانم به منظور تنویر اذهان مدیران ارشد ورزش کشور و هیأت رئیسه محترم فدراسیون و افکار عمومی ، نکاتی چند را به اجمال به گاهی برسانم تا با نگاهی آسیب شناسانه ، برای رفع تنگناها و مشکلات مزمن در مدیریت کلان فوتبال کشور ، اقداماتی عاجل و مساعی مدبرانه ، صورت گیرد .
۱- ایده تأسیس شورای عالی راهبردی تدوین چشم انداز و برنامه استراتژیک برای توسعه فوتبال ایران ، متناظر با سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ و دیگر اسناد بالا دستی ، توسط اینجانب به جنابعالی ، تقدیم شد که مورد موافقت جنابعالی و دیگر اعضای هیأت رئیسه واقع شد و مأموریت تأسیس و راهبری این شورا طی حکمی در تاریخ ۴ / ۵ / ۹۱ به اینجانب واگذار گردید .
۲- بلا فاصله پس از مرحله یاد شده ، اینجانب ضمن مذاکره و جلسات کارشناسی با اهل فن و متخصصان دانشگاهی و نخبگان فوتبال و مدیران با تجربه و ارشد ورزش کشور ، و اصحاب رسانه ها ، مسیر های علمی و قانونی تأسیس شورای یاد شده را تدوین و با جلب حمایت و همراهی و پشتیبانی وزیر محترم ورزش و جوانان وقت و معاونین محترم وزراتخانه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی(فراکسیون ورزش و تنی چند از رؤسای محترم کمیسیون ها)جلسات هماهنگی برگزار و تمهیدات لازم فراهم آمد . از جمله آنکه بودجه راه اندازی (چند صد میلیون تومانی)دبیرخانه شورا، تأمین و محلی مناسب برای دفتر دبیرخانه در مجموعه ورزشی انقلاب که

در بهترین موقعیت شهر تهران قرار گرفته است ، بهمراه تجهیرات لازم برای راه اندازی دبیرخانه شورا با تلاش های شخصی و پیگیری های مستمر اینجانب ، فراهم آمد . که این همه به مجموعه دارایی های مادی و معنوی فدراسیون افزوده گردید .
۳ – مراسم افتتاحیه رسمی دبیرخانه شورای عالی راهبردی فوتبال با مساعی همکاران و پیگیری اینجانب با حضور اصحاب رسانه ها ، اعضای محترم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، نخبگان و پیشکسوتان فوتبال در تاریخ ۱۲/۰۳/۹۲ برگزار گردید و وب پایگاه اینترنتی رسمی در قالب پورتال و با امکان برگزاری جلسات مجازی نیز طراحی و نصب گردید .
۴ – اما تشکیل جلسات شورای راهبردی ، و انجام مأموریت های ذاتی ، منوط به صدور احکام اعضای شورا بود که اینجانب به سبب رعایت حرمت رئیس فدراسیون و پاس داشت اعتماد جنابعالی ، شخصیت های حقوقی و حقیقی چندی را که شایستگی های لازم ، برای این مأموریت داشتند را در تاریخ های ۲۵ / ۱۰ / ۹۱ و ۲ /۱۱ / ۹۱ به حضور شما پیشنهاد نمودم و در انتظار بودم تا جنابعالی با رعایت صلاحدیدها و موازین اداری ، این احکام را صادر نمایید .
اما با کمال تأسف و علی رغم مذاکرات و مکاتبات و پیگیری های مستمر در طول شش ماه قبل ، هیچ اقدامی در فدراسیون فوتبال ، صورت نپذیرفت و بر اینجانب معلوم گشت که اراده مدیریتی لازم برای انجام این مهم وجود ندارد و پیگیری های رسمی اینجانب با کارشکنی ها و تأخیر وتعلل های عامدانه مواجه شده و عملا تمامی ایده ها و تلاش ها و همفکری های و مساعی جملیه ای که به عنوان سرمایه اجتماعی ، سخاوتنمدانه در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته بود ، مورد اتلاف و بی مهری واقع شد .
۵ – اینجانب با توجه به راهیابی غرور آفرین تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی ، و ضرورت تدوین یک برنامه علمی – راهبردی ، بر اساس یک گفتمان نوین مدبرانه برای جهانی شدن فوتبال ، تلاش مادی و معنوی و فکری و مدیریتی فراوانی را به کار بردم تا با مشارکت و همگرایی همه ذی علاقه گان عرصه فوتبال ، زمینه های حقوقی ، مالی و تدارکاتی ، علمی ، پژوهشی ، رسانه ای و تبلیغاتی و اجتماعی را برای توسعه فوتبال ایران بر اساس استاندارهای جهانی و در خور مطالبات به حق مردم شریف و فوتبال دوست ایران ، از مسیر شورای راهبردی فوتبال و تأسیس پژوهشکده علمی و ساماندهی بانک اطلاعات علمی به عنوان منبع تغذیه کننده اطاق فکر فوتبال ملی در عرصه های جهانی به انجام برسانم که متأسفانه به این نتیجه رسیدم که به سبب ، نوع نگرش فدراسیون ، و غلبه نگاه سنتی ، روز مره ، غیر مشارکت جویانه و با ترجیح مصالح شخصی بر

منافع ملی دارد ، حضور اینجانب در این سنگر برای اجرای مأموریت محوله ، با سنگ اندازی و تعلل و تأخیر و کارشکنی روبرو گردیده است .
لذا به منظور برطرف ساختن بهانه ها و علاقه وافری که به حرکت تکاملی – توسعه ای فوتبال کشور دارم ، از این سمت استعفا میدهم ، تا با انتخاب سکانداری همسو با جنابعالی ، این مأموریت مهم برای توسعه فوتبال کشور که نزدیک به یک سال برای ثمر بخشی این نهال زحمات فراوانی متقبل شده ام به سر منزل مقصود برسد .
بدیهی است ، اینجانب همچنان برای موفقیت فدراسیون فوتبال و شورای عالی راهبردی ، همه تلاش خود را به کار خواهم گرفت ، تا زنجیره پیروزی های تیم ملی و زیرساخت های فوتبال کشور ، مداوم و مستمر باشد .
امید است قبول استعفای اینجانب ، سببات تسهیل در مدیریت این نهاد راهبردی گردد .
در پایان آرزومندم ، گفتمان برنامه محور و تصمیم سازی بر اساس عقلانیت جمعی و با رویکرد علمی مشارکت پذیر و عدالت گرای در فوتبال کشور نهاینه گردد . و روزمرگی و برنامه گریزی و حاشیه پردازیهای غیر مسئولانه از فدراسیون فوتبال کشور رخت بربندد .

شهاب الدین عزیزی خادم
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.