استعفای وزیر آلمانی پس از مشخص شدن کپی بودن پایان نامه دکترایش

۲۳ام بهمن ،

دانشگاه دوسلدورف همچنین مدرک دکتری اعطایی به این وزیر آلمانی در ۳۰ سال پیش را به سبب سرقت از منابع دیگر در پایان نامه اش، پس گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، وزیر آموزش عالی آلمان به سبب سرقت از منابع دیگر در پایان نامه دکترایش، استعفا داد.

رویترز گزارش داد: مدرک دکتری این وزیر آلمانی نیز به همین سبب از سوی دانشگاه محل صدور، پس گرفته شد.

استعفای “انیته شاوان” تنها چهار روز پس از آن روی داد که دانشگاه دوسلدوروف اعلام کرد این وزیر به صورت سازماندهی شده و عامدانه اقدام به سرقت از منابع دیگر در پایان نامه دکتری خود کرده بود.

دانشگاه دوسلدورف همچنین مدرک دکتری اعطایی به این وزیر آلمانی در ۳۰ سال پیش را به همین سبب، پس گرفت.

در واکنش به این موضوع، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به خبرنگاران گفت: این وزیر شب قبل استعفای خود را ارائه کرد و من با قلبی اندوهگین، استعفا را پذیرفتم.

وی افزود: تصمیم این وزیر توضیح می دهد که او منافع عمومی را بر منافع شخصی اش ترجیح می دهد. مرکل به اتهامات مطرح شده علیه این وزیر مستعفی اشاره ای نکرد.

وزیر مستعفی هم گفت که دوستی اش با مرکل ادامه می یابد.

او در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به تصمیم دانشگاه دوسلدورف در پس گرفتن مدرک دکتریم، اعتراض خواهم کرد. این تصمیم را نمی پذیرم. اقدامات حقوقی را علیه این تصمیم دانشگاه آغاز خواهم کرد ولی هنگامی که یک وزیر آموزش عالی، شکایتی را علیه دانشگاهی پیگیری می کند این موضوع فشارهایی را متوجه دفتر وزیر، وزارتخانه، کابینه و حزب دموکرات مسیحی می کند و من می خواهم جلوی همه این فشارها را بگیرم.

رویترز در این باره می نویسد : با وجود اینکه استعفای شاوان برای مرکل دردسر آفرین است اما این موضوع فرصت های پیروزی حزب تحت رهبری مرکل در انتخابات آینده (۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴) را کاهش نمی دهد.

هم اکنون نظرسنجی ها نشان می دهند حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل با تایید و حمایت ۴۰ درصدی روبه رو است. این موضوع پیروزی آسانی را در اختیار این حزب قرار می دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.