استعفای وزیر آموزش و پرورش پس از مرگ یک دانش آموز

۲۴م اسفند ،

من استعفا کردم زیرا معتقدم در برابر هر دانش آموز در مدرسه، مسؤولیت دارم.

ممتازنیوز: وزیر آموزش و پرورش کویت به دنبال مرگ یک دانش آموز در مدرسه استعفا داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه کویتی القبس، این دختر دانش آموز دیروز چهارشنبه پس از تنبیه بدنی معلم در مدرسه دخترانه فراونیه کویت، درگذشت.

“نایف الحجرف” وزیر آموزش و پرورش کویت نیز همان روز و به دنبال بروز این اتفاق، استعفای خود را تسلیم اول وزیر کرد. 

وزیر آموزش و پرورش مستعفی با انتشار یافتن اطلاعیه ای گفت: وزارت آموزش و پرورش روز سختی را پس از درگذشت دخترمان نوره (دانش آموز متوفی) می گذراند. من استعفا کردم زیرا معتقدم در برابر هر دانش آموز در مدرسه، مسؤولیت دارم. 

وی افزود: براساس تحمل مسؤولیت سیاسی این اتفاق، استعفای خود را ارائه کردم. وزارت آموزش و پرورش به بازسازی روحی دانش آموزان این مدرسه می پردازد. این موضوع از وظایف مستقیم وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش قبل از استعفا با برگزاری جلسه ای با حضور همه مقامات مرتبط با این اتفاق، دستورات لازم برای پیگیری این موضوع را صادر کرد.

واکنش ها

این دانش آموز مدرسه دخترانه منطقه فروانیه کویت که بیماری قلبی داشت پس از تنبیه بدنی توسط معلم مصری اش، به بیمارستان منتقل شد اما تلاش های پزشکان بی فایده بود و او درگذشت.

روزنامه القبس نوشت: اطلاعاتی وجود دارد که این معلم با کتاب بر سر دانش آموز زده است. بلافاصله پس از این اتفاق، دانش آموز به زمین می افتد که با کمک مسؤولان مدرسه به بیمارستان منتقل می گردد.

پزشکی قانونی هم در این باره گفته است که پس از بررسی، سببی دربارهٔ وقوع اتفاق جنایی پیدا نکرده و اتفاق مرگ، طبیعی رخ داده است.

وزارت آموزش و پرورش کویت هم تحقیق رسمی را دربارهٔ این اتفاق آغاز کرده است که نتیجه آن امروز پنجشنبه منتشر می گردد.

محمد الکندری معاون وزیر آموزش و پرورش کویت با اعلام این موضوع گفت: تنها پس از پایان تحقیقات و ارائه گزارشی های کامل پزشکی، در صورتی که اثبات شود معلم خطایی کرده است با او برخورد خواهد شد. قبل از انتشار یافتن نتایج این تحقیقات هیچ برخوردی با معلم نخواهد شد و نمی توانیم هیچ چیزی بگوییم.

مدیر مدرسه هم گفته است این دانش آموز به دنبال سکته قلبی درگذشت و معلم او را کتک نزد.

معاون رئیس بخش اورژانس بیمارستان فروانیه کویت هم گفت: آثاری از ضرب و جرح بر روی بدن دانش آموز متوفی دیده نشد. دانش آموز با مرگ طبیعی از این دنیا رفت.

الحسینی یکی از نمایندگان پارلمان کویت هم در این باره گفت: بارها دربارهٔ وجود تنبیه بدنی در مدارس کویت اخطار داده بودیم ولی هم اکنون باید یکی از دانش آموزان هزینه بی توجهی به این اخطارها را بپردازد.

پدر این دانش آموز هم گفته است که مرگ دخترش طبیعی بود و او از هیچ کس شکایتی ارائه نمی کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.