استعفای یاوری و بحرانی تازه روی نیمکت مس / ذوب آهن لوکا بوناچیچ را به کرمانی ها هدیه می دهد؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – در روزی که حواس فوتبال کرمان کاملا معطوف به خداحافظی دردناک با مهدی محمدی بود، یک اتفاق مهم دیگر در باشگاه مس رخ داد و آن پذیرش استعفای محمود یاوری بود.

سعید قرایی: سرهنگ صبح دیروز به کرمان آمد و پس از شرکت در مراسم تدفین محمدی در جلسه با ایرانمنش مدیر عامل باشگاه مس شرکت کرد و بر استعفایش از تیم مس تاکید کرد. هرچند مدیر عامل مس می دانست که با قبول استعفای یاوری در بدو ورودش با چالش سختی به نام انتخاب سرمربی دچار می گردد، بسیار دوست داشت که یاوری حداقل این هفته هم روی نیمکت مس بنشیند تا او با خیال راحت تری به دنبال سامان بخشیدن وضعیت نیمکتش باشد. اما سرانجام یاوری که یا به واسطه عدم تمایل به ادامه کار در مس و یا پذیرش هدایت یک تیم تازه، فقط برای جدایی به کرمان آمده بود با اصرار بیش از حد خود سبب شد که حتی ایرانمنش از دستش ناراحت شود و با رضایت خاطر با استعفای یاوری موافقت نکند اما به هرشکل با پذیرش جدایی یاوری حالا سوال بزرگ در کرمان این است که سرمربی مس چه کسی است؟
هرچند بسیار ها در کرمان پرویز مظلومی را دم دستی ترین گزینه برای نیمکت مس می دانند، اما بنا به هر سببی تاکنون مذاکره رسمی از سوی باشگاه مس با مظلومی انجام نشده است و این نشان می دهد که شاید ایرانمنش بسیار اعتقادی به این سرمربی نداشته باشد. اما این احتمال هم وجود دارد که ایرانمنش گزینه دیگری به غیر از مظلومی در سر دارد که برای او برنامه ریزی می کند. بعضی خبرها حکایت از این دارد که مقامات باشگاه ذوب آهن بسیار تمایلی به ادامه کار با لوکا بوناچیچ ندارند و در جمع بندی های خود به این نتیجه رسیده اند که بوناچیچ در اصفهان بسیار نمی تواند موفق باشد. از اصفهان خبر می رسد که آن ها نیز گزینه دیگری در سر دارند که بد نمی بینند در همین هفته ها او را جانشین بوناچیچ کنند. هرچند مقامات ذوب آهن با این کار یک ریسک بزرگ می کنند و در صورت عدم موفقیت با این جا به جایی با فشار بسیاری روبرو خواهند شد از این رو برای این اقدام کاملا احتیاط می کنند.
با این حال این اتفاق در اصفهان می تواند با استقبال گسترده در کرمان روبرو شود. ظاهرا صحبت هایی بین مقامات ارشد مس و ذوب آهن انجام شده است و سعد محمدی و مرادعلیزاده در این باره می توانند سببات همکاری دو باشگاه شوند. شخص بوناچیچ هم که رسما اعلام کرد حتی حاضر است در این فصل به کرمان بازگردد و همه این ها نشان می دهد که هیچ بعید نیست لوکا هدیه ذوب آهن به مس در این شرایط سخت باشگاه کرمانی باشد که قطعا این اتفاق با رضایت هواداران مس هم روبرو خواهد شد که از لوکا خاطره خوب دارند.
با این حال همه این مسائل فعلا به صورت رسمی تائید نمی شوند و باید دید ظرف امروز و فردا چه تصمیمی برای نیمکت مس اتخاذ خواهد شد. اما در حالی که به ولی میرزایی اعلام شده است فعلا امور تمرینات مس را از روز دوشنبه به دست بگیرد یک موضوع قابل بررسی دیگر روی میز باشگاه مس وجود دارد و آن اعتماد به مربیان جوان کرمانی است. چهره هایی مثل نخعی، حاج اکبری، میرزایی، نامجو و… مربیانی می باشند که باشگاه مس می تواند از آن ها استفاده مطلوب تری کند و ظاهرا در فکر همین کار هم هست. اگر تکلیف نیمکت مس تا دو سه روز پیش رو روشن نشود هیچ بعید نیست در جای خالی مهدی محمدی که معمولا در این شرایط امور نیمکت مس را به دست می گرفت؛ حالا اتحادی سه و یا چهار نفره از مربیان جوان کرمانی این کار را انجام دهند. مربیان جوانی که برای پرورش آن ها از همین حالا باید دست به کار شد. لوکا و یا پرویز مظلومی هم بارها ثابت کرده اند در استفاده از جوانان کرمانی چه برروی نیمکت و چه در داخل زمین استقبال می کنند. وضعیت نیمکت مس در حالی به ابهام فرو رفته است که بسیار از هواداران مس این سوال را از خود می پرسند که آیا این امکان وجود نداشت پیش از فصل با یک تصمیم منطقی قرارداد لوکا تمدید می شد تا مس با این همه دردسر برروی نیمکت خود روبرو نشود؟

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.