استعلام از فرمانده کل قوا برای کاهش مدت سربازی متأهلان

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده گفت: در این طرح برای ایجاد مشوق‌های ازدواجی قصد داریم مدت زمان سربازی را برای اشخاص متأهل کاهش دهیم که در این راستا نظر فرماندهی کل قوا را جویا شدیم.

خانه ملت نوشت: جمشید جعفرپور دربارهٔ طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که بررسی بندهای آن در کمیسیون فرهنگی به اتمام رسیده؛ گفت: برای ایجاد بعضی مشوق‌ها در این طرح نیاز به هماهنگی‌های مختلفی با سایر دستگاه‌های مربوط وجود داشت که نمونه آن کاهش مدت سربازی اشخاص متأهل بود.

نماینده مردم لارستان٬ خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای کاهش مدت زمان سربازی اشخاص متأهل نیاز به نظر فرمانده کل قوا داشتیم که طی استعلامی نظر ایشان را جویا شدیم و منتظر پاسخ هستیم.

وی افزود: در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده علاوه بر بحث مدت زمان سربازی تسهیلات دیگری مانند افزایش حقوق پرداختی برای سربازان متأهل و امکان حضور در شهر سکونت همسر برای آنان فرهم شده‌است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح دیگر مشوق های درنظر گرفته شده در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، توضیح داد: این مشوق‌ها شامل تسهیلات مختلف در زمان دانشجویی اشخاص و بعد آن است که پس از ازدواج و با فرزندآوری خانواده‌ها بیشتر هم خواهد شد.

جعفرپور در رابطه با نحوه پرداخت این تسهیلات، گفت: توافق اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به این شکل بوده که با افزایش تعداد فرزندان خانواده‌ها، بر مبلغ وام‌های اعطایی افزوده شود که در اصل نحوه پرداخت وام‌های با هدف حمایت از فرزندآوری خانواده ها و به صورت پلکانی خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: البته در رابطه با نحوه و جزئیات پرداخت‌ها توافقی به‌عمل نیامده که پس از تصویب طرح در مجلس جزئیات آن با دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمدجوادرحیم پور:

    سلام وعرض ادب
    اگراین اتفاق بیوفته خیلی برای جامعه مثبت اینجادمیشه هم برای رشدجمعیت وهم پیشرفتی ایجادمیشه برای جوانان هرچه زودترخدمت مقدس سربازی تموم بشه جامعه ی پیشرفتی خواهیم داشت,فقط خواهش دارم ازمقام معظم که این استعلام روعلنی کنه چون هزارجوان خوشحال میشن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.