استفاده از آلومنیوم در صنایع “خودروسازی” روند فزاینده ای پیدا کرده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت های خودروسازی معتبر جهان در نظر دارند به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، از آلومنیوم در ساخت خودروهای خود استفاده کنند که در مقایسه با خودرو های که با آهن ساخته می شوند سه برابر سبک ترند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛شبکه پنجم تلویزیون فرانسه در گزارش ممتاز به نقل ازی دربارهٔ افزایش استفاده از آلومنیوم در صنایع خودروسازی جهان اعلام کرد آلومنیوم فلزی است که بعد از آهن بیشترین استفاده را در جهان دارد. با توجه به سبکی و دیگر ویژگی های مثبت آلومنیوم، صنایع خودروسازی جهان در نظر دارند بیشتر از این فلز در محصولات خود استفاده کنند.

شرکت های خودروسازی جنرال موتورز و فورد در آمریکا در نظر دارند در ساخت خودروی های پیکاپ از آلومنیوم بیشتر از استفاده کنند. در اروپا نیز شرکت های ب ام دبلیو ، مرسدس بنز و آئودی از قبل در ساخت خودروهای خود از آلومنیوم استفاده می کردند و این روند همچنان ادامه دارد. در اروپا به سبب قوانین ناظر بر رعایت محیط زیست ، شرکت های خودروسازی مجبورند برای کاهش مصرف سوخت و کاهش گاز کربنیک خودروهای سبک تری بسازند. 

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از خودروهایی که با آلومنیوم ساخته می شوند معمولا سه برابر از خودروهای که با آهن ساخته می شوند سبک تر می باشند.

در همین راستا، چین در سال ۲۰۱۲ با تولید ۴۵ درصد کل آلومنیوم جهان جایگاه اول را از نظر تولید این فلز در جهان را به خود اختصاص داد. روسیه نیز با ۱۰ درصد تولید آلومنیوم جهان از این نظر در رتبه دوم جهان قرار گرفت. اروپا نیز با تولید ۹ درصد آلومنیوم جهان در رتبه سوم جهان قرار می گیرد.

با توجه به افزایش تقاضا برای این فلز، شرکت های تولید کننده آلومنیوم در جهان در نظر دارند امسال تولیدات خود را افزایش دهند. به طوری که شرکت روسال روسیه پیش بینی کرده است درسال ۲۰۲۴ تولید خود را شش درصد افزایش دهد که اگر این موفق به انجام این کار شود، تولید آلومنیوم این شرکت امسال به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.