استفاده از ابزارهای قانونی در امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین کلاه بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در شهر مقدس شیراز برگزار شد، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مترقی‌ترین اصل اسلام است که باید در کنار اجرای آن از ابزارهای قانونی نیز استفاده کرد، اظهار داشت: در دین مبین اسلام امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است به ویژه در عصر کنونی که جبهه باطل با تمام توان و تجهیزات پیشرفته در مقابل حق قرار گرفته است.

وی با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و توصیه اسلام به این دو فریضه الهی، خاطرنشان کرد: اگر چه طبق قوانین تغییر ناپذیر الهی جبهه حق همیشه پیروز است؛ اما در این راستا باید به فکر ساز و کارهای لازم برای مقابله با جبهه باطل بود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیراز، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارهای مقابله با جبهه باطل در بعد فرهنگی احیای امر به معروف و نهی از منکر است که این امر نیز باید با برنامه‌ریزی و طرح‌های دقیق انجام شود.

فرماندار شیراز ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلام، احیای این دو واجب الهی یکی از مهم‌ترین امتیازات شیعه محسوب می‌شود.

زرین کلاه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاص خود را نیز دارد؛ ادامه داد: جوانانی که در احیای تذکر لسانی فعالیت می‌کنند باید از شرایط و خصوصیات اجرای این امر خطیر مطلع باشند چراکه امر به معروف و نهی از منکر زمانی به صورت مودبانه و منطقی باشد اثرگذاری بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم همگی ما در زمره آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم و خودمان را مزین به معروف و دور از منکر کنیم.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.