استفاده از ارزشیابی مستمر در کلاس به منظور کاهش تنش‌های روحی و روانی دانش ‌آموزان در روز امتحان

رییس سازمان سنجش آموزش پرورش در گفت‌وگو با برنا عنوان کرد

عرفی گفت: به‌منظور کاهش تنش‌های روحی و روانی دانش ‌آموزان در روزهای امتحان معلمان از همین ابتدای سال تحصیلی، ارزشیابی‌های مستمری را در کلاس داشته باشند.

عبدالامیر عرفی رییس سازمان سنجش آموزش پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: از ابتدای سال بخشنامه‌ای به اولیا و همکاران ما در سراسر کشور تهیه، تدوین و ارسال شد.
 
وی افزود: از مهمترین موارد این ابلاغیه این است که امتحانات پایانی به‌طور خاص از کتاب‌های درسی مربوط به چاپ امسال است. تنها ملاک و مرجع تهیه سوالات امتحانی اعم از پایانی و نهایی صرفا کتاب‌های درسی آموزش‌وپرورش است و معلمان، مدیران اجازه طراحی سوالات خارج از کتب درسی از جمله طرح سوال از جزوه‌های آموزشی و حل المسایل را ندارند.

عرفی تصریح کرد: امسال سعی بر این است که در شیوه طرح سوالات، تنوع بخشی را در دستور کار خود قرار دهیم. به‌جای سوالات تشریحی و بلند جواب از سوالات چند گزینه‌ای، جور کردنی، کوتاه جواب و … استفاده کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش پرورش اضافه کرد: از بهمن ماه امسال مدیریت بر پاسخ دانش آموزان را خواهیم داشت. به این معنی که مشخص می‌شود دانش آموز در کجا و چه مقدار پاسخ دهد تا ضمن صرفه جویی بیش‌تر در کاغذ، زمان کمتری برای تصحیح لازم باشد.

عرفی در پایان گفت: توصیه ما به معلمان عزیز این است که به‌منظور کاهش تنش‌های روحی و روانی دانش ‌آموزان در روزهای امتحان از همین ابتدای سال تحصیلی، ارزشیابی‌های مستمری را در کلاس داشته باشند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.