استفاده از اشخاص خوشنام در موفقیت دولت یازدهم موثر است

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با اشاره به ویژگی‌های کابینه دولت یازدهم گفت: استفاده از اشخاص خوشنام و کسانی که سابقه خوبی دارند می‌تواند در موفقیت دولت تاثیر داشته باشد.

محمدرضا امیری کهنوج در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خاطر نشان کرد: کسی که خوشنام باشد و سابقه خوبی داشته باشد کسی است که قبل خوبی دارد و مردم از او رضایتمندی دارند. بنابراین حضور او در کابینه می‌تواند موثر باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: کسی که خوشنام است یعنی در اداره حوزه‌ای که به او سپرده شده مشکلی نداشته و کاری نکرده که منجر به نارضایتی مردم شود به همین سبب استفاده از چنین فردی تاثیر بسیاری خواهد داشت.

او به رییس جمهور منتخب پیشنهاد کرد: خوب است ایشان از اشخاصی که آمدند و تنور انتخابات را داغ کردند استفاده کنند چون این اشخاص‌، اشخاص با سابقه‌ای می باشند و می‌توانند کارآیی بسیاری داشته باشند.

نماینده کهنوج دربارهٔ رویکرد دولت در چینش کابینه نیز گفت: در درجه اول آقای روحانی باید به شعارهایی که داده در عمل پایبند باشد یکی از موارد رسیدگی به مشکلات مردم است که ایشان گفته‌اند با کلید تدبیر حل می‌شود. توقع مردم این است که رییس جمهور براساس شعارهای که داده و تبلیغاتی که مطرح کرده عمل کند.

امیری ادامه داد: نکته دوم در چینش در کابینه این است که به این مسئله توجه کنیم که یک قوه به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات را برطرف کند همه از سه قوا تا دستگاه‌های ذیربط باید کمک کنیم تا دولت یازدهم توفیق لازم را بدست آورد.

او تاکید کرد: آقای روحانی باید در انتخاب وزرای خود چند اصل را رعایت کند و موفق شود. یکی از آنها تعهد است؛ بسیار وقت‌ها دیده‌ایم بعضی وزرا وعده‌هایی می‌دهند که نه به صد در صد بلکه به ۱۰ درصد آنها نیز نتوانستند عمل کنند؛ کسی که تعهد داشته باشد وعده‌ای نمی‌دهد که نتواند عمل کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی اضافه کرد: بحث دیگر تخصص است؛ به طور مثال اگر در همین حوزه کشاورزی فردی باتجربه و با تخصص گرفته شود می‌تواند موفقیت‌هایی داشته باشد.

نماینده کهنوج اضافه کرد: مسئله بعدی تجربه کاری است که می‌تواند در موفقیت یک وزیر نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد؛ بعضی از اشخاص تعهد دارند اما تجربه کاری لازم را ندارند؛ داشتن تجربه در این زمان در شرایطی خاصی که در آن هستیم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

او ویژگی چهارم را به دور از حاشیه بودن عنوان کرد و توضیح داد: کسانی باید در کابینه باشند که به مسائل فرعی و حاشیه ای نپردازند. آنها باید در کار خود فقط به دنبال کار و تلاش و حل مشکلات مردم باشند اگر این شیوه اجرایی مد نظر قرار گیرد قطعا موفقیت‌هایی حاصل می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.