استفاده از بیمارستان‌های نیروهای مسلح، وزارت نفت و تأمین اجتماعی برای مقابله با کرونا

استاندار تهران با اشاره به اینکه با توجه به شرایط حاکم در استان تهران و پیچیدگی و وضعیت خاص استان با اعضای ستاد فرماندهی ستاد جلسه‌ای برگزار شد، گفت: در این جلسه بر ضرورت توجه اساسی به نیروی انسانی شاغل در ارایه خدمات پیشگیرانه درمان و مراقبتی و همچنین تامین مطالبات دانشگاه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر تاکید شده که در اسرع وقت در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محسنی بندپی عصر پنجشنبه (۱۵ اسفند) پس از برگزاری جلسه ستاد عملیات فرماندهی مقابله با کرونا در استان تهران که با حضور مسئولان استانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران ادامه داد: در این جلسه بر ضرورت گسترش تخت‌های ICU و ونتیلاتور در بیمارستان‌ها تاکید شد.

به گفته استاندار تهران در این جلسه همچنین پیشنهاد و مصوب شد که از ظرفیت دستگاه‌های دیگر مانند تأمین اجتماعی، وزارت نفت و نیروهای مسلح که دارای بیمارستان و مشغول ارائه خدمت در استان تهران هستند، با مدیریت و راهبری دکتر زالی فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در استان تهران استفاده شود.

محسنی بندپی با اشاره به تصمیم‌گیری برای گسترش مراکز خدمات درمانی سرپایی یا همان خانه‌های سلامت محلات، تصریح کرد: دراین جلسه همچنین مصوباتی در رابطه با ارائه خدمات محله محور در ابعاد مختلف آموزشی، اقدامات پیشگیرانه، غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا صورت گرفت.

همچنین حناچی شهردار تهران در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت: طی این جلسه گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته برای ضدعفونی فضاهای عمومی مثل ترمینال‌ها، میادین میوه و تره‌بار و بازار تهران، تهیه دستگاه‌های پرتابل ضدعفونی مترو و اتوبوس‌ها، تغییر ساعات طرح ترافیک، کاهش حدود ۵۰ درصد حجم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و سایر فعالیت‌ها ارائه شد که این مساله نشان‌دهنده آن است که حضور مردم در قرنطینه خانگی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه دورکاری برای ناحیه‌ها و مناطق مختلف شهرداری استان تهران، اظهار کرد: همچنین امروز در کمیته‌های محلی هم در رابطه با کاهش ساعات اداری بحث شد که اگر به نتیجه برسد، ابلاغ خواهد شد.

حناچی در پایان اظهار کرد: در این شرایط ظالمانه تحریم، باید تلاش کنیم تحریم شکسته شود، چراکه شرایط درمانی مردم در کشور و حتی کشورهای مجاور، عادلانه نیست. در این شرایط داعیه‌داران انسان‌دوستی باید در رفتار خود تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.