استفاده از تجهیزات پزشکی المپیکی ها برای پارالمپیکی ها

‘لطفعلی پورکاظمی’ روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:خوشبختانه تجهیزات و داروهای انتقال یافته به لندن مطابق آخرین بررسیهای پزشکی انتخاب شده بود و طی برگزاری بازی های المپیک کمبودی از نظر تجهیزات فیزیوتراپی و دارویی نداشتیم.

وی گفت:طی برگزاری بازی های المپیک ۸۵ مورد مراجعه از سوی ملی پوشان کاروان ورزِشی کشورمان داشتیم که تمامی اقدامات لازم در حد رفع نیاز این عزیزان در محل درمانگاه ارایه شد.

به گفته وی در طول ۲۲ روز اقامت تیم درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در لندن درصورت نیاز مراجعه کننده به استفاده از امکانات بیمارستانی وی به همراه نماینده درمانگاه ایرانیان به بیمارستان ارجاع می شد.

پورکاظمی افزود:به غیر از مصدومیتهای جزیی که با توجه به سطح مسابقات عادی بود خوشبختانه به غیر از مورد رضا یزدانی با مشکل خاصی روبرو نبودیم.

وی افزود:یزدانی همانطور که قبلا اعلام شد از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده و انشاء الله طی ۲۰ روز آینده توسط یکی از متخصصان جراحی خواهد شد و به فضل الهی برای حضور در مسابقات کره جنوبی و قهرمانی جهان و المپیک آینده مشکلی نخواهند داشت .

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود:خوشبختانه کاروان پاک و سالمی را در لندن داشتیم و مدال بگیران ما همه تست دوپینگ دادند که هیچ مورد مثبتی گزارش نشد و در مجموع نتیجه تست دوپینگ ۱۸ نفر مثبت اعلام شده بود که تمامی آنها از محل برگزاری بازیها اخراج شدند اما خوشبختانه کاروان ما هیچ مشکلی از این نظر نداشت.

وی افزود:برنامه ریزی ما در فدراسیون پزشکی ورزشی به گونه است که سعی می کنیم تا تمامی دستگاههای به کار گرفته شده توسط ما از بهترینهای دنیا باشد و متخصصان و پزشکان مورد استفاده تماما از نخبه های طب ورزشی کشور باشند و علاوه بر آن برگزاری چندین دوره آموزشی برای کادر پزشکی از جمله موارد مورد تاکید ما در این مجموعه است.

وی درخصوص مسایل روحی ورزشکاران گفت:کمیته روانشناسی وابسته به کمیته ملی المپیک به سرپرستی خبیری مسوولیت کامل این بخش را برعهده داشت و این مجموعه طی ۶ ماه قبل از برگزاری المپیک خدمات شایان توجهی به المپیکی ها ارایه کرد.

وی در پایان از تمامی اعضای کاروان ورزشی المپیک کشورمان به لحاظ رعایت موارد توصیه شده در خصوص احتیاط در بکارگیری داروها و مواد مکمل پزشکی تقدیر و برای موفقیت کاروان ورزشی پارالمپیک آرزوی موفقیت کرد.

ورزشی**۱۶۴۷/**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۲۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.