استفاده از تصاویر میانی در اجرای اپرای عاشورا

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

کارگردان اپرای عروسکی عاشورا گفت: به منظور ایجاد نوآوری و بهتر شدن اپرای عاشورا در اجرای پیش رو از تصاویر میانی استفاده می‌کنیم.

به گزارش ممتاز نیوز؛ بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران ضمن بیان اینکه تاریخ دقیق اجرای اپرای عروسکی عاشورا در تالار فردوسی مشخص نیست، به روابط عمومی بنیاد روکی گفت: از سال قبل تصمیم گرفته شد که این اپرا از ۲۷ آذرماه تا دوم دی در شیراز به نمایش درآید.

وی با اشاره به اینکه گروه تئاتر عروسکی آران در تدارک سفر به دبی برای اجرای اپرای حافظ است، گفت: پس از بازگشت از سفر در صورتی که وسایل گروه از گمرک سریع ترخیص شود، اپرای عاشورا را پیش از رفتن به شیراز در تالار فردوسی به روی صحنه می بریم اما اگر این اتفاق پیش نیاید، اجرای این اپرا به پس از سفر شیراز موکول می گردد.

کارگردان اپرای عروسکی عاشورا در خصوص تغییرات احتمالی در این اپرا تصریح کرد: تولیدات گروه تئاتر عروسکی آران و به طور مشخص اپرای عاشورا به صورت پلی بک اجرا می شوند و به همین سبب یک کارگردان رادیویی آن را کارگردانی می کند که در همین راستا ۸۰ تا ۹۰ درصد اتفاقات ثابت می مانند و با توجه به اتفاقات ثابت، تغییراتی در اجرای صحنه ای اتفاق می افتد.

غریب پور ادامه داد: در سفر لهستان برای اپرای حافظ از تصاویر میانی استفاده کردیم که در اجرای شیراز و تهران اپرای عاشورا نیز از تصاویر میانی استفاده می کنیم.

این هنرمند خاظرنشان کرد: تصاویر میانی در واقع ادامه صحنه است یعنی بین دو تصویر ارتباط برقرار می کند.

گفتنی است، اپرای عروسکی عاشورا که پیش از این بارها در داخل و خارج از کشور اجرا شده است، در روزهای آینده به تالار فردوسی می آید اما به سبب سفرهای گروه تئاتر عروسکی آران تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.