استفاده از تلفن همراه، بینایی راننده را تحت تأثیر قرار می دهد

معاون آموزش اورژانس کشور به رانندگان هشدار داد:

استفاده از تلفن همراه، بینایی راننده را تحت تاثیر قرار داده، سرعت واکنش را کاهش می دهد و مسیر رانندگی را تغییر می دهد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر فرهاد رضوانی ، معاون آموزش اورژانس کشور به رانندگان با اشاره به این که رعایت فاصله ایمنی با اتومبیل جلویی از مهمترین نکات برای جلوگیری از وقوع حوادث است،‌ گفت: رانندگان باید نسبت به علائم خستگی آگاه باشند و اگر احساس خستگی می کنند، کنار بکشند و یا به دیگران اجازه رانندگی بدهند، یا به مدت هر چند کوتاه استراحت کنند.

وی افزود: با فاصله کم و خطرناک دنبال ماشین دیگر حرکت نکنند و در مواردی که رانندگی خطرناک است فاصله خود را بیشتر کنند همچنین به خاطر داشته باشند که وسایل نقلیه از آنچه در آینه شما به نظر می رسند، بزرگترند.

وی تأکید کرد: استفاده از hands- free برای صحبت کردن نیز خطرناک است و در حقیقت استفاده از تلفن همراه، بینایی راننده را تحت تاثیر قرار داده، سرعت واکنش را کاهش می دهد و مسیر رانندگی را تغییر می دهد.

دکتر رضوانی افزود:‌ بهتر است افراد قبل از مسافرت خواب کافی و خوب داشته باشند و از مصرف الکل و غذای سنگین قبل از سفر اجتناب کنند و افرادی که دارو مصرف می کنند باید داروهای خود را از لحاظ خواب آور بودن بررسی کرده و سپس مصرف کنند.

معاون آموزش و حوادث اورژانس کشور به رانندگان توصیه کرد:‌ پس از هر دو ساعت رانندگی مدتی استراحت کرده و در یک جای مناسب و امن پارک کنند و بعد از بیدار شدن ۱۰ دقیقه قدم بزنند تا سرحال شوند.

به گفته وی،‌ از رانندگی در بین ساعات ۲ تا ۵ بعد از ظهر و از ۱۰ شب تا ۶ صبح که میزان خواب آلودگی در این ساعت ها بالاست،‌ باید خودداری کرد. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.