استفاده از تلفن همراه ممنوع!

محققان دانشگاهی در هند، روی سیستمی کار می کنند که با مسدود کردن سیگنالهای تلفن همراه راننده به او امکان صحبت با تلفن همراه حین رانندگی را نمی دهد، در حالیکه سایر مسافرین می توانند به راحتی از تلفن همراه خود استفاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تلگراف؛ این روزها تمام مردم به خطر استفاده از تلفن همراه حین رانندگی واقفند، اما گاه به بهانه های مختلف و با توجیه خود، این کار غیر قانونی را انجام می دهند.

اما محققان هندی برای جلوگیری از خطرات ناشی از حواس پرتی که در نتیجه صحبت با تلفن همراه ایجاد می شود و علت بیش از ۲۰ درصد تصادفات را تشکیل می دهد، به فکر طراحی سیستمی افتاده اند که با تعبیه آن در اتومبیل ها، این مشکل برای همیشه حل شود.

سیستم یاد شده با کمک سنسورهای خود، تشخیص می دهد که آیا راننده در اتومبیل در حال حرکت در حال صحبت با تلفن همراه هست یا نه؟

این سیستم پس از تشخیص، امواج مختل کننده و مسدود کننده ای را از خود ساطع می کند که سیگنالهای تلفن همراه را مسدود و کاملا از بین می برد.

اما از آنجایی که این مختل کننده ها طول موج کوتاهی دارند، سایر مسافرین در وسیله نقلیه مشکلی برای برقراری ارتباط با تلفن های همراه خود، نخواهند داشت.

این سیستم همچنین قادر به مخابره و ارسال تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی به پایگاه های پلیس است.

بدین ترتیب، پلیس در میانه راه نیز با داشتن اطلاعاتی در این باره، می توانند راننده خاطی را متوقف کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.