استفاده از تنفس مصنوعی برای طالبانی

۲۸م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع پزشکی در بغداد اعلام کرد: جلال طالبانی رئیس جمهور عراق از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کند و در صورتی که از کما خارج بیاید بعد از گذشت سه ماه قادر به فعالیت خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، یک پایگاه اینترنتی کردی به نقل از یک منبع پزشکی در بغداد ضمن اشاره به اینکه جلال طالبانی از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کند، گزارش داد: در صورتی که وی از کما خارج بیاید، پس از گذشت سه ماه قادر به فعالیت خواهد بود.

این منبع پزشکی که خواست نامش فاش نشود، افزود: دستگاه تنفس مصنوعی هنگامی استفاده می گردد که یا بیمار به خوبی و به میزان کافی قادر به تنفس نباشد یا اصلا نتواند تنفس کند.

منبع مزبور با اشاره به وخامت حال طالبانی گفت: در صورتی که وی در ۲۴ ساعت آینده بهوش بیاید قادر به فعالیت نخواهد بود مگر اینکه سه ماه بگذرد.

این در حالی است که یک منبع پزشکی عراقی پیش از این اعلام کرده بود که طالبانی دچار مرگ مغزی شده است.

تنفس مصنوعی در موارد بیمارهای تنفسی که منجر به کمبود اکسیژن می گردد مورد استفاده قرار می گیرد

وزارت بهداشت عراق نیز با اعلام اینکه یک تیم پزشکی بر روند درمان طالبانی نظارت دارند، افزود: از تمام امکانات خود برای نجات طالبانی استفاده خواهد کرد و اکنون یک تیم از متخصصان و اساتید دانشکده پزشکی بر مداوای وی نظارت دارند.

طالبانی که امروز پس از وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان منتقل شد، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۲ پس از یک دوره درمان در حالی از آلمان به عراق بازگشت که فراکسیون های سیاسی امیدوار بودند به منظور حل مشکلات موجود با وی دیدار و گفت‌وگو کنند.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.