استفاده از توانمندی های بخش غیر دولتی با اجرای نظام استاد شاگردی

۲۸ آبان ،

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: نظام آموزش استاد شاگردی سبب ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال جوانان با استفاده از توانمندی های بخش غیر دولتی و ارتقای توانمندی های حرفه ای معطوف به نیاز بازار کار می گردد.

حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در شیوه آموزش استاد شاگردی شایستگی ها و توانایی های مربوط به یک شغل طی یک دوره آموزشی از استاد کار به شاگرد در محل اشتغال منتقل می گردد.

وی افزود: در این نظام آموزشی بسترهای لازم برای اشتغال جوانان با استفاده از توانمندی های بخش غیر دولتی ایجاد و نیز ارتقای توانمندی های حرفه ای معطوف به بازار کار می گردد.

حسینی در ادامه به دلایل زوال و افول نظام استاد شاگردی در دوره اخیر پرداخت و اظهار داشت: رشدهای معکوس ۳۰ درصد روستانشینی و شهرنشینی های ۷۰ درصدی پس از انقلاب، تبدیل شدن مشاغل کوچک به مشاغل بزرگ با رشد تکنولوژی و صنعتی کشور و ورود قوانین لازم الاجرا در تأمین آتیه ی خانواده کارگران سبب ورود به حوزه های اجباری کارگری و کارفرمایی در سطح ملی و در نهایت افول و زوال نظام استاد شاگردی بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین خاطر نشان کرد: باید با توجه ویژه به گسترش هر چه بیشتر این طرح در کشور اقدام شود تا زمینه های تسهیل اجرای آموزش های فنی و حرفه ای در نظام استاد شاگردی فراهم شود./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.