استفاده از ربات‌ها برای بسته‌بندی لوازم پزشکی بیمارستان‌ها

شرکت “رباتیکس آی ای ام”(IAM Robotics) اخیرا در حال توسعه ربات‌هایی است که می‌توانند لوازم پزشکی مورد نظر را از جعبه‌ها پیدا کرده و آنها را برای ارسال به بیمارستان بسته‌بندی کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از پی جی، این شرکت مستقر در لارنسویل اخیراً با شرکت آمریکایی و چندملیتی فعال در زمینه ارائه تجهیزات پزشکی، داروسازی “جانسون و جانسون” همکاری کرده است و در حال کار برای تولید دستگاهی است که می‌تواند به راحتی همانند انسان‌ها یک لیست داشته باشد و تک تک کالای مورد نظر خود را از جعبه‌ها برداشته و بسته بندی کند.

به گفته “تام گالوزو”(Tom Galluzzo) مدیر عامل و موسس این شرکت، ارتقای نرم افزار ربات‌ها به منظور بهبود کارایی آنها در انبارها است که این موضوع سبب می‌شود یک بار دیگر از دوش انسان‌ها برداشته شود. این ربات‌ها برای کار به ویژه در انبارهای جانسون و جانسون، جایی که تجهیزات پزشکی مانند کیت بخیه و اندام مصنوعی توسعه داده می‌شوند بسیار مناسب هستند زیرا ربات‌ها می‌توانند سریع ابزارهای مناسبی که بیمارستان برای درمان و جراحی بیماران سفارش داده را به راحتی پیدا و بسته بندی کنند.

به عنوان مثال برای بیماران بخش تروما، شرکت جانسون و جانسون حدود یک ساعت فرصت دارد تا کالا یا ابزار مناسب را به بیمارستان منتقل کند زیرا برخی از بیماران در شرایط بحرانی هستند و می‌بایست کالا سریع انتخاب شده و بسته بندی شود.

“مایکل استرانگ”(Michael Strong) مدیر ارشد، بینش و نوآوری شرکت جانسون و جانسون گفت: یکی از بزرگترین خطراتی که اکنون ما با آن مواجه هستیم عدم حضور و غیبت نیروی انسانی به دلیل بیماری کووید-۱۹ برای کار در چنین مکان‌هایی است. بنابراین به کارگیری ربات‌های سیار مستقل به معنای این است که هنگام غیبت کارمندان به دلیل بیماری ربات‌ها می‌توانند در انبار کار کنند.

آقای استرانگ گفت: چشم انداز بلند مدت ما این است که سریعا تجهیزات پزشکی را به بیمارستان برسانیم تا هرگز یک عمل جراحی به دلیل دیر رساندن تجهیزات دیر انجام نشود.

آقای گالوزو گفت: از زمان راه اندازی شرکت در سال ۲۰۱۲، این شرکت شامل ۵۲ کارمند بوده است و سرمایه آن ۲۳ میلیون دلار است و از آن زمان تاکنون ربات‌های بسیاری برای بخش‌های خرده فروشی، تولید و مراقبت‌های بهداشتی توسعه داده است. به گفته توسعه دهندگان این ربات‌ها با هر بار شارژ می‌توانند ۱۰ الی ۲۰ ساعت کار کنند. جدیدترین مدل این ربات‌ها که این شرکت در بهار امسال عرضه خواهد کرد می‌توانند با سرعت پنج مایل در ساعت (هشت کیلومتر در ساعت) حرکت کنند. ربات‌ها می‌توانند با استفاده از وای فای با دیگر ربات‌ها و انسان‌ها ارتباط برقرار کنند.

اگر مشکلی پیش بیاید(محصولی گم شود ، قفسه خالی باشد یا ربات کالایی را بیاندازد) این ربات‌ها دارای ویژگی به نام “به من کمک کنید” هستند که به انسان‌ها اطلاع می‌دهند که به کمک آنها بروند. برای کمک به ربات‌ها در یادگیری و شناسایی کالاها این شرکت از دستگاهی به نام Flash استفاده می‌کند که این دستگاه از هر محصول تصویری را ثبت می‌کند و جزییات هر محصول را ضبط و جمع آوری می‌کند. به عنوان مثال اگر محصولی بسیار سنگین است به ربات گفته می‌شود تا ربات نیروی خود را برای بلند کردن آن تنظیم کند.

آقای گالوزو گفت: با استفاده از ماشین‌های جدید، یک کارمند جعبه را برش می‌دهد و بقیه کارها را ربات انجام می‌دهد. ربات نیز باید در مورد نحوه گرفتن کالاها به صورت دقیق عمل کند و مراقب باشد که کالا آسیب نبیند.

وی گفت: امیدواراست بتوانند طی دو یا سه سال آینده انبارهای “بدون لمس”(touchless) وجود داشته باشند که در آن تنها ربات‌ها کار می‌کنند که در آن صورت تعداد اثر انگشت انسان روی محصولات تقریبا صفر خواهد بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.