استفاده از شیرخشک تاریخ قبل و شربت سینه در ساخت هروئین و کراک

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه  مواد مخدر صنعتی که در افغانستان تولید می گردد تنها دارای یک درصد ماده مخدر است، گفت: قاچاقچیان از داروهای مختلف در ساخت و تولید هروئین و کراک از جمله شربت
دکسترومتورفان(شربت سینه) استفاده می کنند که دز بالای این شربت می تواند
موجب توهم و حتی مرگ فرد معتاد شود.

دکتر تهمینه باهری در گفتگو با مهر اظهار داشت: مواد مخدر صنعتی که در افغانستان تولید می گردد تنها دارای یک درصد ماده مخدر است و مابقی آن را مواد شیمیایی و بعضی مواد غیر مصرف تشکیل می دهد. قاچاقچیان برای افزایش وزن هروئین و کراک در افغانستان از مواد غیر قابل مصرف همانند آرد، شیرخشک تاریخ مصرف قبل و خاک استفاده می کنند. اضافه کردن این مواد سبب افزایش ناخالصی ها و شیوع عوارض بسیار می گردد.

وی ادامه داد: به سبب شرایط نامناسب تولید مواد مخدر در افغانستان و نگهداری آن بیشتر معتادان پس از مصرف اینگونه مواد دچار عفونت در بدن می شوند. بیشتر عفونت های معتادان نیز به سبب مصرف موادی است که در شرایط کاملا غیراستاندارد و محیط های آلوده تهیه شده است.

به گفته رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر، قاچاقچیان از داروهای مختلف در ساخت و تولید هروئین و کراک از جمله شربت دکسترومتورفان(شربت سینه) استفاده می کنند که دز بالای این شربت می تواند سبب توهم و حتی مرگ فرد معتاد شود. بیشتر مخدرهای وارداتی از افغانستان دارای ترکیبات دارویی می باشند.

باهری در مورد مصرف کوکائین در کشور گفت: مصرف این مخدر اگرچه در کشور وجود دارد اما براساس بررسیها افزایش چندانی نیافته است.

وی با بیان اینکه هیچ مخدر تازهی وارد کشور نشده است، افزود: مواد مخدر که با اسامی عجیب و غریب وارد کشور می شوند، همان مخدرهای قدیمی می باشند که باندهای مافیا برای اینکه بازار تازهی داشته باشند اسامی تازه را برای آنها انتخاب می کنند. گزارشی در خصوص ورود مخدر تازه به کشور نداریم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.