استفاده از شیوه‌های کلاسیک در آموزش زبان انگلیسی پاسخگو نیست

جمعه ۵ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک استاد دانشگاه معتقد است: در آموزش زبان انگلیسی باید خلاقیت و نوآوری وجود داشته باشد و استفاده از شیوه‌های کلاسیک پاسخگو نیست.

دکتر نوربخش هوتی، عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کرمانشاه، استفاده از شیوه‌های کلاسیک را برای آموزش زبان نامناسب ارزیابی کرد و اذعان داشت: خلاقیت و نوآوری در آموزش زبان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، چرا که هر کلاس یا فرد شرایط خاص خود را دارد و معلم باید بتواند بنا به اقتضای کلاس شیوه و ایده خود را تغییر دهد.

وی شناسایی روحیه و ایجاد علاقمندی در زبان آموزان را از اصلی‌ترین اقدامات درجهت آموزش درست زبان انگلیسی دانست.

هوتی با بیان اینکه یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین ساده‌تر است، گفت: در سنین ۱۳ سال به بالا افراد فقط با منطق حاضر به پذیرش مسائل هستند و این اتفاق روند آموزش را کند خواهد کرد.

این استاد زبان انگلیسی در ادامه با تاکید بر اینکه افراد در سنین پایین توان پذیرش بالاتری دارند و آموزش زبان به آنها با سرعت بیشتری خواهد بود، تاکید کرد: این مهم لزوم توجه به آموزش صحیح زبان را به وضوح نشان می‌دهد، چراکه در صورت آموزش غلط، تصحیح آن با سختی‌های زیادی همراه خواهد بود.

هوتی با تاکید بر اینکه شناسایی مشکلات فردی و حل آنها می‌تواند نقش موثری در تسریع روند یادگیری زبان داشته باشد به ایسنا گفت: توصیه می‌شود افراد ابتدا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده، سپس نسبت به رفع این نقاط ضعف اقدام کنند.

وی باورپذیری را اصلی‌ترین راه یادگیری زبان عنوان و خاطرنشان کرد: ابتدا این باور باید در فرد ایجاد شود که توانایی یادگیری زبان را دارد.

این عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: مدرس زبان باید یک روانشناس توانمند باشد، چرا که تنها با استفاده از تکنیک‌های روانشناسی می‌توان در آموزش هرچه سریعتر زبان موفق بود.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. بورکون زیی:

    دکتر نوبخش هوتی استاد نمونه و مرد شریفی است

    فقط حیف بجای شهر خودش در غربت مشغول خدمت است

    (زن ذلیلی هم تا حدی خوب است) ای وطن با شب نون خشکه

  2. پارمیدا:

    سلام این دکتر هوتی بیل زنه بره باغچه خودشو بیل بزنه!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.