استفاده از فیلترشکن جرم است؟

۲۰ آبان ،

internet-world.jpg

بنا بر اعلام مسئولان قضایی همه‌روزه بعضی پایگاه اینترنتی‌های کشور به سبب عدم رعایت قوانین فیلتر و یا پالایش می‌شوند و در این میان بعضی کاربران فضای مجازی برای دسترسی به تارنمای مورد نظر فیلترشکن‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داده و به پایگاه اینترنتی مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش تفسیری خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طبق ماده اول مبحث یکم قانون جرایم رایانه‌یی کشور هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌یی یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است، دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده (۲۷) قانون جرایم رایانه‌یی در صورت تکرار جرم برای بیش از دو بار دادگاه می‌تواند مرتکب را از خدمات الکترونیکی عمومی از قبیل اشتراک اینترنت، تلفن همراه، اخذ نام دامنه مرتبه بالای کشوری و بانکداری الکترونیکی محروم کند.

در چنین شرایطی چنانچه مجازات حبس آن جرم نود و یک روز تا دو سال حبس باشد، محرومیت از یک ماه تا یک سال خواهد بود و اگر مجازات حبس آن جرم دو تا پنج سال حبس باشد، محرومیت از یک تا سه سال تعریف می گردد.همنچنین چنانچه مجازات حبس آن جرم بیش از پنج سال حبس باشد، محرومیت از سه تا پنج سال اعمال خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.