استفاده از کامپیوتر در مدارس ۱۰ سال دیگر

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از تجهیزات کامپیوتری مدارس تا ۱۰ سال امکان‌پذیر است.
یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص قدیمی شدن تجهیزات هوشمند‌سازی مدارس اظهار داشت: برخی عنوان می‌کنند که عمر تجهیزات کامپوتری ۳ سال است اما استفاده از تجهیزات هوشمندسازی مدارس در بعضی موقعیت‌ها تا ۱۰ سال هم امکان‌پذیر است.
وی گفت: گروه طرح و توسعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، نسخه ای را به عنوان الگوی تجهیزات سخت افزاری به استان‌ها ابلاغ کرده است تا اگر می‌خواهند تجهیزاتی را خریداری کنند، مشخصات آن را داشته باشند که این موضوع برای زمان فعلی است و دوباره برای آینده به روز می‌شود.
نوری به دسته‌بندی مدارس در طرح هوشمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: مرحله اول، دوم و سوم به عنوان ۳ دسته کلی در هوشمندسازی مدارس هستند که به عنوان مرحله مقدماتی، میانی و پیشرفته دنبال می‌شود.
وی افزود: در مرحله مقدماتی ۳ گروه قرار دارد که «نیمه الکترونیک و الکترونیک» است و در مرحله دوم «هوشمند مقدماتی» یا «نیمه هوشمند» و در مرحله سوم «هوشمند کامل» است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس باید ۸۰ درصد امتیاز موجود در شیوه نامه هوشمندسازی را به دست آورند تا مدرسه هوشمند نامیده شوند، گفت: با کسب ۸۰ درصد امتیاز هوشمندسازی، مدارس در گروه های ۵ گانه یا دسته بندی‌های ۳ گانه تعریف و به عنوان مدرسه هوشمند خواهند بود.
وی به تعریفی از مدرسه هوشمند پرداخت و اضافه کرد: مدرسه‌ای که تمام جریان آن از حضور و غیاب دانش‌آموزان تا اطلاعات به اولیا و تکالیفی که دانش‌آموزان در منزل انجام می‌دهد به صورت الکترونیکی باشد، هوشمند نامیده می‌شود.
نوری ادامه داد: دانش‌آموزان ۳۰ درصد از مطالعه خود را در منزل انجام می‌دهند که آن هم از یک دستگاه کامپیوتر شخصی امکان پذیر است به این معنی که فایل‌ کتاب‌ها به صورت الکترونیکی روی آن کامپیوتر قرار می‌گیرد؛ بعضی مدارس ۵ کلاس دارند که یک کلاس به دیتاپروژکشن، اسمارت بورد، یک دستگاه کامپیوتر و یک خط ارتباطی مجهز است.
وی افزود: پورتالی به نام هوشمندسازی مدارس به آدرس www.Hoomad.ir پیش‌بینی شده است که شبکه ملی رشد، شبکه تبیان و بعضی محتواها برای معلمان در آنجا قرار دارد تا بتوانند استفاده کنند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.