استفاده از منابع دولتی برای تبلیغات انتخاباتی جرم است

یک حقوقدان گفت: استفاده از منابع دولتی و بیت‌المال برای فعالیت انتخاباتی جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد خواهد شد.

حسن تردست در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سوء استفاده برای مدیران سازمان‌های دولتی بدون مجوز از امکانات بیت‌المال برای تبلیغات زود هنگام انتخاباتی، اظهار داشت: استفاده و تصرف اموال دولتی برای استفاده شخصی منع قانونی دارد.

این حقوقدان ادامه داد: طبق قانون تعزیرات مجازات اسلامی این امر به منزله تصرف غیرقانونی بوده و از مصادیق غصب اموال دولتی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هر شخصی که برای شرکت در انتخابات از پست یا مقام دولتی برای مطرح کردن خود استفاده می‌کند، مراجع قضایی برخورد جدی با وی خواهند داشت،چرا که آیین‌نامه جامعی برای جلوگیری از این اقدامات شکل گرفته است.

تردست با بیان اینکه قانونی برای مجازات چنین جرایمی تعیین نشده است افزود: برای پیشگیری از ورود زودهنگام کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری به بحث انتخابات قانونی تصویب نشده اما در ارزیابی این افراد که از سوی شورای نگهبان دنبال می شود، قطعا تاثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، اقدام به تبلیغات زودهنگام خلاف مقررات کند در حوزه مسئولیت شورای نگهبان خواهد بود و مطابق قانون با وی برخورد می‌شود.

 این حقوقدان خاطرنشان کرد: استفاده از منابع دولتی و بیت‌المال برای فعالیت انتخاباتی جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.