استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم آمریکا

۲۹خردادماه،

پلیس فدرال آمریکا (FBI) روز چهارشنبه از کاربرد محدود هواپیماهای بدون سرنشین در عملیات تجسسی بر فراز این کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، شبکه خبری «اسکای نیوز»، «رابرت مولر» رئیس پلیس فدرال آمریکا روز قبل در سخنانی در مجلس سنای آمریکا گفت: «پلیس فدرال آمریکا تعداد کمی هواپیمای بدون سرنشین در اختیار دارد که به‌صورت محدود و به‌ندرت در عملیات تجسسی مورد استفاده قرار می‌گیرد».

از سوی دیگر، وزارت امنیت داخلی آمریکا به‌منظور نظارت بر مرزهای مشترک ایالات متحده و مکزیک به هواپیماهای بدون سرنشین متوسل شده است.

«چاک گراسلی» سناتور جمهوری‌خواه گفت: «اریک هولدر (وزیر دادگستری آمریکا) در نامه‌ای الکترونیکی اعلام کرد که نهادهای ذی‌ربط در زمینه مبارزه با تروریسم و نیز دفتر مبارزه با قاچاق اسلحه، تنباکو و الکل هواپیماهای بدون سرنشین خریداری کرده‌اند و قصد دارند طریقه کاربرد آنها را از نیروهای امنیتی آموزش ببینند».

«دایان فاینستاین» رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس سنا نیز در این جلسه تأکید کرد: «هواپیماهای بدون سرنشین، به‌خصوص به‌وسیله پیمانکاران خصوصی، بزرگ‌ترین تهدید برای حریم خصوصی شهروندان آمریکاست».

طبق این گزارش، کنگره ایالات متحده به سازمان فدرال هوانوردی آمریکا دستور داده است تا حریم فضایی این کشور را تا اکتبر ۲۰۲۴ به‌روی هواپیماهای بدون سرنشین باز کند.

این در حالی است که در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین توسط آمریکا برای مبارزه با مظنونان به تروریسم در کشورهایی مانند پاکستان و یمن به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

خبر کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز آمریکا در حالی منتشر می‌شود که اخیراً انتشار یافتن گزارش‌هایی دربارهٔ عملیات محرمانه دولت آمریکا برای گردآوری اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی و اینترنتی شهروندان با انتقادهایی همراه بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.