استفاده از هوا ناوهای داخلی در رزمایش نیروی دریایی ارتش

۱۰م دیماه ،

سخنگوی رزمایش تخصصی دریایی ˈولایت ۹۱ˈ گفت: همزمان با سومین روز از این رزمایش، هواناوهای تولید داخل درعملیات جابجایی نیروها و تجهیزات شرکت کردند.

امیر دریادار امیر رستگاری افزود: هواناوهای تولید داخل که در سالروز نیروی دریایی به آب انداخته شده بودند، عملیات جابجایی نیروها و تجهیزات را در سراسر سواحل کشورمان از تنگه هرمز تا نقطه صفر مرزی به اجرا گذاشتند. یگان‌های مختلف نیروهای خودی پس از کشف و شناسایی مناطق نفوذ نیروهای مهاجم، پدافند ساحلی را در سریعترین زمان ممکن تقویت کرده و از راه‌های دریا، زمین و هوا به مقابله با نیروهای مهاجم پرداختند.

وی ادامه داد: در این مرحله از رزمایش بالگردهای ˈآر.اچˈ، ˈاس.اچˈ و ˈای.بیˈ به صورت گروهی و مجزا به اجرای علمیات هلی برن، مین روبی و تخلیه تجهیزات و نیرو در سواحل مناطق عمومی رزمایش پرداختند.

امیر دریادار رستگاری گفت: اجرای عملیات درگیری با نیروهای مهاجم در ساحل نیز از دیگر بخش‌های این مرحله از رزمایش است که امروز به اجرا گذاشته می‌شود. در این بخش تکاوران و تفنگداران نیروهای خودی پس از استقرار سلاح و تجهیزات، تاکتیک‌ دفاع ساحلی را به مرحله اجرا گذاشتند و با آتش پرحجم و به موقع، نیروهای مهاجم را که به آب های سرزمینی نزدیک شده بودند، هدف قرار دادند.

رزمایش تخصصی دریایی ˈولایت۹۱ˈ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه قبل (هشتم دی ماه) با رمز ˈیا حسین (ع)ˈ در شرق تنگه هرمز، دریای عمان و مدار ۱۸ درجه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.