استفاده از کرم‌های مرطوب نماینده راه پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: یک متخصص پوست و بسیارزیبایی، راه پیشگیری از خشکی پوست را در فصل سرما استفاده از کرم‌های مرطوب نماینده و چرب نماینده و کم نمودن استفاده از صابون و مواد شوینده مایع عنوان نمود.

دکتر علی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره iبه نزدیک شدن فصل سرما، اظهار داشت: در فصل سرما iبه سبب خشکی و کاهش رطوبت هوا، پوست و بخصوص پوست‌های خشک بسیارآسیب پذیر می‌شوند.

به گفته ابراهیمی، سرما پوست اشخاص iبه خصوص اشخاصی که در محیط خارج فعالیت داشته و در معرض باد سرد قرار می‌گیرند را دچار مخاطره نموده و سبب خشکی و حساسیت‌های پوستی می‌شود.

این متخصص پوست افزود: شدت حساسیت پوستی در فصل سرما در اشخاصی که زمینه حساسیت پوستی و اگزما دارند، بیشتر است.

ابراهیمی راه پیشگیری از خشکی پوست را در فصل سرما استفاده از کرم های مرطوب نماینده و چرب نماینده و کم نمودن استفاده از صابون و مواد شوینده مایع عنوان نمود.

وی افزود: در صورت استفاده از صابون و مواد شوینده، بلافاصله باید از کرم‌های مرطوب نماینده و چرب نماینده استفاده شود.

ابراهیمی تصریح نمود: اشخاص باید برای جلوگیری از خشک شدن پوستشان iبه هنگام شستن لباس و یا ظرف از دستکش استفاده نمایند و تماس پوست خود را با موادی نظیر نفت، بنزین و حلال‌هایی همچون آستون کمتر نمایند.

وی استفاده از دستکش را برای اشخاصی که در معرض باد و هوای سرد می باشند ضروری دانست و اظهار داشت: اشخاص باید گونه و بینی خود را نیز در هوا و باد سرد پوشیده نگه دارند.

ابراهیمی همچنین بر استفاده از لوسیون‌های بدن بعد از استحمام و استخر تاکید نمود.

این متخصص پوست در ادامه با تاکید براستفاده از کرم‌های ضدآفتاب در فصل پاییز و زمستان و حتی روزهای ابری، اظهار داشت: هر چند که نور آفتاب در فصل سرما کمتر از فصل گرماست، اما اشعه آفتاب می‌تواند اثرات مضری را برروی پوست ایجاد کند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.