استفاده حداکثری از توان سازندگان داخلی و دانشگاه ها

۲۰ آبان ،

وزیر نفت گفت: در بیشتر میدان های مشترک، تجهیزات فنی و تخصصی مورد نیاز در داخل تامین می شود و برای این کار از شرکت‌های توسعه‌ای و دانشگاه‌ها بهره می‌بریم.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، رستم قاسمی با تأکید بر اینکه سازندگان داخلی باید با خارجی‌ها رقابت‌ نمایند ، تصریح نمود: شرکتهای خارجی داوطلب تامین لوله مورد نیاز صنعت نفت ایران بودند که مخالفت نمودیم و با لوله‌سازی اهواز قراردادهای بسیار خوبی در این زمینه بسته شد. 

قاسمی با تاکید بر این که امروز اکثر تجهیزات صنعت نفت در داخل تولید می‌شود ، ادامه داد: در بیشتر میادین مشترک از طریق کمیته راهبردی وزارت نفت مدیریت و برنامه‌ریزی شده است تا نیاز به تجهیزات فنی و تخصصی صنعت نفت از جمله کمپرسور و پمپ‌ها در داخل تامین شود و برای این کار از شرکت‌های توسعه‌ای و دانشگاه‌ها بهره می‌بریم. 

قاسمی همچنین گفت: در وزارت نفت، کمیته راهبردی وجود دارد که برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن در آن عضو می باشند و برای همه کالاهای صنعت نفت که وابستگی داریم، برنامه‌ریزی نمودند با برنامه فنی و علمی بتوانیم تولید داخلی را رونق دهیم. 

وزیر نفت تأکید نمود: عمده مشکلات سازندگان داخلی این است که باید زمینه را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند اقدام به ساخت داخل نمایند و مشکلات سازندگان داخلی باید در قالب طرح یا لایحه ای در مجلس شورای اسلامی مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود تا آنها بتوانند به ساخت داخل اقدام نمایند./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.