استفاده درست از فناوری های نوین را به فرزندان خود بیاموزید

‘حسین علیزاده کوزه کنان’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه هم اکنون در قرن ‘انفجار اطلاعات و ارتباطات’ بسر می بریم، افزود: وسایل ارتباط جمعی چون اینترنت، ماهواره، شبکه های تلویزیونی، بلوتوث و انواع سی دی ها، اخبار، تصاویر و پیام ها را در اسرع وقت در جهان منتشر می کنند.

وی ادامه داد: این فناوری های نوین الکترونیک هرچند می تواند موجب آگاهی و دانایی افراد شود، اما اگر به صورت آگاهانه از آنها استفاده نشود ممکن است موجب اتلاف وقت، گرفتار شدن در گناه، از خود بیگانگی، دوری از دینداری، اختلافات زناشویی، افت تحصیلی، اعتیاد اینترنتی و وابستگی موبایلی در افراد به ویژه نوجوانان شود.

به گفته این کارشناس، آگاهی بخشی به خانواده ها و مدارس و هدایت و راهنمایی فرزندان و دانش آموزان برای استفاده صحیح از این فناوری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علیزاده کوزه کنان با یادآوری اینکه نسل کنونی، نسلی آگاه است و می خواهد با پیشرفت ها و علوم کشورهای دیگر آشنا شود، خاطر نشان کرد: در این میان نقش یک معلم آگاه، باایمان، دوست داشتنی و باسواد در آگاهی و هدایت دانش آموزان به منظور استفاده بهینه از فناوری های نوین الکتروینک بسیار مهم است.

وی معتقد است: مدارس گاهی از صاحب نظران، کارشناسان و روانشناسان دعوت کنند و نحوه استفاده درست از وسایل ارتباط جمعی را به دانش آموزان آموزش دهند.

این کارشناس خانواده تاکید کرد: همکاری تنگاتنگ و تبادل اطلاعات میان خانواده و مدرسه، تقویت حس شایستگی، عزت نفس و دین باوری در نوجوانان می تواند زمینه ارزشمندی را فراهم آورد که فرزندان ما بتوانند با مدیریت خود از اینترنت، ماهواره، بلوتوث و موبایل استفاده بهینه کنند.

علیزاده کوزه کنان تصریح کرد: وقتی که کنجکاوی های نوجوان با آگاهی بخشی والدین و معلمان تعادل پیدا کرد و اعتماد به نفس و ایمان دینی هم به آن اضافه شد، استفاده از فناوری های نوین الکترونیک نه تنها ضرری ندارد بلکه موجب رشد و شکوفایی فرزندان خواهد شد.

وی، پایین آمدن عملکرد ذهن در حل مشکلات درسی و خانوادگی، خستگی چشم و ضعیف شدن آن، از دست دادن خودباوری، اعتیاد اینترنتی، دوری از عبادات و نماز، در خود فرورفتگی روانی و خودباختگی فرهنگی را از جمله آثار سوء ارتباط ناسالم با اینترنت و کامپیوتر برشمرد.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۹۲۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.