استفاده زیاد از تلفن همراه فرد را روانی می‌کند/شایع‌ترین ‌عفونتهای گوش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، سهراب ربیعی اظهار کرد: گفت‌وگوی طولانی مدت با تلفن ثابت اگر چه آسیبی به عصب‌های شنوایی و سلول‌های عصبی گوش وارد نمی‌کند ، اما به مرور اثرات سایکولوژیک و روحی و روانی برای فرد به همراه دارد.

به نقل از فارس ، وی با اشاره به اینکه گفت‌وگو با تلفن اگر در شرایط ایده‌آل صورت بگیرد هیچ آسیبی به گوش وارد نمی‌کند و گوش درد به همراه ندارد، ادامه داد: در صورتی که گفت‌وگو با تلفن در حالی انجام بگیرد که گوشی تلفن را محکم به لاله گوش نچسبانیم و بدن به حالت قائم و بدون فشار آوردن به سر و کمر و با حالت آسوده خاطر و بدون اضطراب صورت بگیرد، عامل ایجاد گوش درد نمی‌شود.

*گوش‌درد علامتی از بیماری‌های دندانی و فک است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گوش درد را تنها یک علامت از یک بیماری عنوان کرد و تصریح کرد: تمام دردهای که از قفسه سینه به بالا است به شکل گوش درد خود را نشان می‌دهد زیرا که عصب‌های آنها مشترک محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۵۰ درصد از موارد، دردهای گوش، دردهای ارتجاعی است و ناشی از دردهای دندان و دردهای مفصل فک تحتانی است، افزود: دردهای لوزه و عفونت‌های دندانی بیشتر خود را به شکل گوش درد نشان می‌دهد.

ربیعی به شدت گوش پاک کردن را امری اشتباه بین عامه مردم خواند و اضافه کرد: همیشه به بیماران خود گفته‌ شده، گوش پاک کن نباید نازک‌تر از آرنج دست باشد و این یک کنایه‌ای است از اینکه هیچ وسیله‌ای را نباید برای تمیزی گوش به کار برد.

وی تاکید کرد: شایع‌ترین دلیل عفونت‌های گوش خارجی ناشی از گوش پاک‌کن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه از کیپ کردن سوکت هندزفری و چسباندن گوشی تلفن به گوش باید پرهیز کرد و گفت: بیشتر جوانان در حالی از هندزفری برای شنیدن آهنگ و موسیقی استفاده می‌کنند که در بالاترین میزان و شدت صدا تنظیم کردند که این امر بسیار برای عصب‌های شنوایی فرد مضر است.

وی ادامه داد: افراد در صورتی می‌توانند از آسیب هندزفری به عصب گوش در امان بمانند که موسیقی با صدای پایین شنیده شود و در غیر این صورت شنیدن صدای موسیقی با گوشی موبایل بهتر از هندزفری توصیه می‌شود.


اخبار موبایل | GSMAria.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.