استفاده صحیح از ماسک به روایت سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت توصیه هایی را درباره چگونگی استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تشریح کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: یکی از شایع‌ترین روش‌های انتقال بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا از طریق انتشار قطرات آلوده و ترشحات تنفسی فرد مبتلا است که معمولا در حین صحبت، عطسه و سرفه منتشر می‌شود. بنابراین لزوم استفاده درست از ماسک بسیار مهم است.

وی افزود: توصیه ما این است که قبل از استفاده از ماسک بهداشت دست‌ها به خوبی رعایت شود، ماسک را به دقت بر روی صوت قرار دهید و از پوشاندن کامل دهان و بینی به منظور به حداقل رسیدن هرگونه شکاف بین صورت و ماسک اطمینان حاصل کنید. زمانیکه ماسک را روی صورت قرار می‌دهید از لمس آن جدا خودداری کنید. همچنین به محض مرطوب شدن ماسک باید آن را تعویض کنید. در جاهایی که هوا مرطوب و شرجی است، افراد ممکن است مجبور شوند که ماسک را زودتر تعویض کنند.

لاری ادامه داد: در عین حال در هنگام درآوردن ماسک از صورت، به هیچ وجه قسمت جلویی ماسک را لمس نکنید، بلکه آن را از پشت سر خارج کنید. بعد از برداشتن ماسک، چشم و دهان را به هیچ وجه لمس نکنید، دست‌هایتان را با استفاده از الکل ضدعفونی کرده و یا با آب و صابون بشویید. همچنین بعد از استفاده از ماسک آن را در داخل سطل زباله در بسته قرار دهید. از ماسک‌های یکبار مصرف هم نباید بیش از یکبار استفاده شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.