استفاده غیرمجاز از ۱۵ درصد سهمیه بیمه کارگران ساختمانی

۰۵خردادماه،

IMG_9027-1.jpg

دبیر کانون انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی کشور از بیمه ۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی در طول سه سال قبل خبر داد و میزان استفاده غیرمجاز از سهمیه بیمه در بعضی از استانها را ۱۵ درصد ذکر کرد.

علی یار محمدی در گفت وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: در بحث سهمیه بیمه کارگران ساختمانی قرار بود تا در کل کشور طی یک برنامه چهارساله ۸۰۰ هزار نفر یعنی سالانه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شوند.

وی افزود: بر این اساس امسال هم که سال آخر طرح است، طبق بخشنامه ابلاغی و با توجه به ظرفیتها و منابع موجود، ۲۰۰ هزار نفر دیگر مشمول بیمه خواهند شد.

یارمحمدی به طرح رفع موانع اجرایی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس اشاره و اظهار کرد: به سبب این طرح مقرر شد تا سهمیه‌ها برداشته شود که امیدواریم در صورت برداشته شدن، بار مالی آن هم در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از کارگران ساختمانی بیمه شده‌اند؟ گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار نفر برای استفاده از مزایای بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند که به جهت اطلاع از تعداد بیمه شدگان، آمارها را از سازمان تامین اجتماعی درخواست کردیم ولی عدم ارائه آمارها، شبهاتی را به دنبال داشته است.

دبیر کانون انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی کشور در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: بسیاری از کارگران ساختمانی از روند بیمه و کم بودن سهمیه ها گله‌مندند به عنوان مثال بیشتر آنها با وجود با سابقه بودن از بیمه باز می‌مانند و به جای آنها اشخاصی معرفی می شوند که کارگر واقعی ساختمان نیستند و یا هنگامی هم که برای استفاده از بیمه مراجعه می کنند، سهمیه تمام شده است.

یارمحمدی در عین حال میزان استفاده غیرمجاز از سهمیه‌ها را ۱۵ درصد ذکر کرد و گفت: با بررسی آماری در چند استان متوجه شدیم که حداقل ۱۵ درصد از سهمیه بیمه به صورت غیرمجاز استفاده شده است و این سوء استفاده سبب شده تا کارگران حقیقی ساختمانی نتوانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

وی ضعف مجموعه سازمان تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای را در این امر بی تاثیر ندانست و تصریح کرد: شناسایی واقعی کارگران ساختمانی باید با هماهنگی میان انجمنهای صنفی ساختمان، سازمان تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.