استفاده مداوم خمیردندانهای سفید کننده مضر است

یک دندانپزشک، مصرف خمیردندان‌ها و پودرهای سفید کننده را به طور مداوم برای سلامت دندان‌ها مضر دانست.
 
دکتر منصوره میرزایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مصرف طولانی مدت خمیردندان‌های سفید کننده به دلیل داشتن مواد اکسیدان و ترکیبات موجود به مرور زمان با دندان ترکیب و سبب تخریب ساختمان دندان‌ها می‌شود.
 
وی با اشاره به تفاوت میان انواع خمیردندان‌های موجود افزود: خمیر دندان‌ها و پودرهای سفید کننده یا خمیردندان‌های ویژه سیگاری‌ها حاوی موادی چون سیلیس هستند که به موجب سختی بالا حالت سایندگی بیشتری نسبت به خمیردندان‌های معمولی دارند.
 
این متخصص ترمیمی و زیبایی دندان اظهار داشت: این نوع خمیردندان‌ها به علت داشتن ئیدروژن پراکساید و ترکیبات دیگر در کوتاه مدت به ظاهر باعث تمیزی دندان‌ها می شود ولی در بلندمدت حساسیت و تخریب ساختار دندان را به دنبال خواهد داشت.
 
دکتر میرزایی همچنین به دیگر مضرات استفاده از خمیر دندان‌های سفید کننده اشاره کرد و گفت: این نوع خمیردندان‌ها با برداشتن لایه‌ای از سطح دندان، سوراخ‌های کوچکی بر روی آن ایجاد و شرایط را برای لانه گزینی میکروب‌ها مهیا می‌کند به طوری که در طول زمان موجب پوسیدگی دندان خواهد شد.
 
این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان استفاده از خمیردندان‌های حاوی فلوراید را برای مقاوم سازی دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها توصیه کرد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.