استفاده ۴۰ درصد دانش‌آموزان از کوله پشتی‌های غیراستاندارد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۴۰ درصد دانش‌آموزان از کوله پشتی‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند، چگونگی تهیه بهترین و کفش مناسب برای دانش آموزان را تشریح کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم ؛ علی سنگی در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس و اقدامات وزارت بهداشت در زمینه سلامت دانش‌آموزان اظهار داشت: از ۲۰ هزار مدرسه مروج دوستان سلامت ۶۲۵ مدرسه،‌۳ ستاره شده‌اند یعنی ۱۰ درصد مدارس کل کشور چک‌لیست‌های بهداشتی و سلامت را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه ارتقای ترویج سلامت در مدارس و همچنین آموزش به مربیان و در نهایت تهیه محتوای آموزشی برای بهداشت‌یاران افزود: برای والدین نیز محتواهای آموزشی تهیه می‌شود و دانشجویان پزشکی که وارد مقاطع تحصیلی تازه می‌شوند نیز مورد معاینه قرار می‌گیرند که در سال قبل ۳۰ هزار نفر از آنها مورد معاینه قرار گرفتند.

سنگی با اشاره به ارتقای توسعه‌های پزشکی در مقاطع ابتدایی به مسئله مهم خرید کیف و کوله‌پشتی‌ها با توجه به بازگشایی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: ۴۰ درصد دانش‌آموزان از کوله پشتی‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند که سبب دردهای کمر و گردن به صورت مقطعی می‌شوند که اگر به این موارد توجه نشود این دردها می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود.

وی در ادامه به پیشنهاد‌های چگونگی تهیه کوله‌پشتی مناسب اشاره کرد و افزود: کوله پشتی‌ها باید از جنس مقاوم و حتی‌الامکان از جنس چرم و برزنت باشند و باید وقتی دانش‌آموز کوله‌پشتی را استفاده می‌کند به اندازه ۳ سانتی‌متر این کوله پشتی‌ها از بالای خط کمری آنها فاصله داشته باشد.

سنگی ادامه داد: تسمه کوله‌پشتی‌ها باید ضخیم باشند، کوله‌پشتی‌ها باید سبک بوده و مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری دانش‌آموزان در این زمینه به سبب کج شدن کوله‌پشتی‌ها است که بیشتر ‌آن نیز مربوط به دختران است.

وی به مقوله تهیه کفش مناسب نیز اشاره کرد و بیان داشت: کفش‌ها باید دو سانت پاشنه داشته باشند و همچنین سبک بوده و به هیچ عنوان زیر آن نباید تخت باشد زیرا دانش‌آموزان ساعات بسیاری را در مدارس سپری می‌کنند و کفش‌های نامناسب سبب فشار به کمر آنها می‌شود.

سنگی  به اهمیت بهداشت فردی در بین دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما به خانواده‌ها این است که در پایان هر روز کوله‌پشتی دانش‌آموزان را چک کنند تا کتاب و دفتر اضافی آنها را خارج کرده که کوله‌پشتی آنها سبک شده و کم‌ترین آسیب به فرزندانشان وارد شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.