استقبال آلمانی ها از هفته فیلم شگفت انگیز بود

پیرهادی در حاشیه برگزاری هفته فیلم ایران در برلین:

سینماپرس-گروه سینما/ تهیه کننده فیلم سینمایی دعوت گفت: با توجه به ایجاد یک فضای ضد فرهنگی و سیاسی جدی برعلیه ایران و با توجه به فضا سازی صورت گرفته بود ما با یک نگرانی به برلین رفتیم اما این هفته فیلم به پاک کردن این فضای سوء حاکم علیه ایران، کمک کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری، محمد پیر هادی در حاشیه برگزاری هفته فیلم ایران در برلین درگفتگویی اظهارداشت: برای خودمان هم شگفت انگیز بود در یک سالن واقع در یک مجموعه سینمایی و با توجه به شرایط و وضعیت فیلم هایی نمایش داده شده که در حوزه بین الملل جزو فیلم های تبلیغی و چندان معروف درمیان غیر ایرانی ها نبودند این استقبال صورت گیرد.

وی افزود: تمام سانس ها وتمام سالن ها مملو از تماشاچی بود وحتی دربرخی موارد به علت تعدد تماشاگران مردم بر روی پله ها می نشستند و یا به صورت ایستاده به نگاه کردن فیلم مشغول بودند و این برای ما و برای برگزار کنندهای این برنامه غیرقابل انتظار بود.

تهیه کننده فیلم دعوت در ادامه اظهارداشت: اینگونه استقبال در اواسط هفته و در زمان غیر تعطیلات نیز مشاهده می شدکه البته برنامه ریزی منظم و تبلیغات خوب در مراکز علمی فرهنگی شهر برلین باعث شده بود که مردم در جریان این هفته فیلم قرار بگیرند .

وی با اشاره به برپایی جلسات پرسش و پاسخ در حاشیه اکران هر فیلم گفت: برخی جلسات گاه به مدت یک ساعت به طول می انجامید و اغلب پرسشگران آلمانی بودند و پرسش های خیلی دقیق و درستی را مطرح می کردند و این نشان می دهد که هدف یابی که انجام شده بود درست و با دقت بوده است.

محمد پیرهادی افزود: تقریبا یک هفته قبل از اعزام ما به برلین یک فضای ضد فرهنگی و سیاسی جدی برعلیه ایران در این کشور حاکم بود وبا توجه به فضا سازی صورت گرفته بود ما با یک نگرانی به آنجا رفتیم اما این هفته فیلم به پاک کردن فضای سوء حاکم علیه ایران کمک کرد.

پیرهادی با بیان آنکه بعضی اوقات هنر در هیاهوی سیاسی مغفول می ماند گفت: گاهی بایستی توجه بیشتری به حوزه هنر و فرهنگ شود و هر موقع مسئولین ما توجه خود را به این حوزه بیشتر نموده اند نتیجه چندین برابر گرفته اند ومسئولین کشور بدانند که با برنامه ریزی دقیق در این حوزه می توانند با حداقل هزینه نتیجه بسیار مطلوبی را در عرصه بین الملل کسب کنند.

وی با اشاره به نظم و انضباط وهمکاری بسیار خوب سفارت و رایزن فرهنگی کشورمان در برلین گفت: با توجه به موارد مشابه یی که در سایر کشورها انجام شده انتظار داشتیم که حتما با برخی از بی برنامه گی ها روبرو شویم اما همه چیز با برنامه ریزی دقیق انجام شد. این رفتار و برنامه ریزی دقیق و درست یعقیناً حضور و استقبال بسیارخوب و مطلوب مردم آلمان را در پی داشت.

بنابراین گزارش هفته فیلم ایران با همت موسسه رسانه ای تصویری وبا همکاری رایزن فرهنگی ایران در برلین بانمایش پنج فیلم ایرانی« اینجابدون من»، «آقایوسف»، «کنعان»، «دعوت» و«ورود آقایان ممنوع»، با حضور برخی از عوامل فیلم ها از تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری به مدت ۵ روز در سینمای kino colosseum شهر برلین برگزار شد.

انتهای پیام/ح.گ/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۵۱۰


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.