استقبال از تبلت‌ها عامل اصلی گسترش بازار خدمات بازی‌ و سرگرمی موبایل است

استقبال از تبلت‌ها عامل اصلی گسترش بازار خدمات بازی‌ و سرگرمی موبایل است

در گزارش اخیر مؤسسه تحقیقاتی جونیپر، میزان رشد بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی با محتوای ترکیبی اطلاع­رسانی و سرگرمی بسیار چشمگیر معرفی شده است.

به گزارش طیف، عامل اصلی رشد این بازار به دلیل رشد بازار تبلت بوده است، به طوری که درآمدهای سالانه حاصل از خدمات سرگرمی موبایل تا سال ۲۰۱۶ را به بیش از ۶۵میلیارد دلار می‌رساند؛ میزان این درآمد در سال گذشته ۳۶میلیارد دلار بوده است.
این گزارش همچنین به این نکته اشاره می‌کند که تحولات پیش آمده برای گذار به سوی  یک اکوسیستم متمرکز app–store، باعث افزایش استقبال از بازی‌های رایانه‌ای شده است، به طوری که درآمدهای برنامه‌های کاربردی سرگرمی رشد چشمگیری را تجربه می‌کند.

گرچه پیش­بینی می­شود که درآمدهای خدمات سرگرمی همچنان رشدی ثابت را طی کند، اما در برخی بخش‌ها نظیر بخش موسیقی، اشتراک‌های خدمات پخش محتوا و دانلود کامل آلبوم موسیقی و آهنگ­های پیش­واز؛ شاهد کاهش رشد خواهیم شد، به طوری که تا سال ۲۰۱۶، ارزش بخش موسیقی به ۸۰درصد از مجموع ارزش آن در سال ۲۰۰۸ خواهد رسید.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.