استقبال از رمضان و واکنش صهیونیست‌ها

به گزارش بولتن به نقل از همراهان نیوز؛  از بیت المقدس، پلیس صهیونیستی از برنامه های جدیدی خود برای انجام یک سری اقئدامات از جمله محدودیت در رفت و آمدها در طول ماه مبارک رمضان، استقرار پست های ایست و بازرسی نظامی در ورودیها و خروجی های شهر قدس خبر دادند.

براساس بیانیه پلیس صهیونیستی در استان بیت المقدس، از ابتدای ماه مبارک رمضان در فلسطین (پنجشنبه هفته جاری) گذرگاه قلندیا واقع در شمال بیت المقدس از هر دو طرف بسته خواهد بود و اجازه ورود و خروج داده نخواهد شد.

براساس پلیس اسراییل ، این گذرگاه آنگاه در روز جمعه ساعت هشت صبح باز خواهد شد و پس از آن برنامه زمانبندی شده ای تا آخر ماه رمضان به افرادی که قصد عبور و مرور از این گذرگاه را دارند ارائه خواهد شد.


این بیانیه گفته است که در طول ماه مبارک رمضان به هیچ کامیون و خودرویی اجازه داده نمی شود در منطقه پست ایست و بازرسی قلندیا توقف نمایند.


براساس تصمیمات جدید پلیس صهیونیستی در خلال ماه رمضان نقل و انتقال نماز گزاران فلسطینی تنها از گذرگاههایی که از سوی پلیس اسراییل معین شده مانند گذرگاه شعفاط، جبل الزیتون، بیت لحم و در مقطعی قلندیا صورت خواهد گرفت و فلسطینی هایی که از غیر از این  گذرگاه ها برای ورود به قدس استفاده کنند مجرم خواهند بود.

پلیس گفته است فلسطینی ها حق ندارند در طول این مدت برای نقل و انتقال از خودروی شخصی استفاده کنند بلکه باید با وسائط نقلیه عمومی رفت و آمد نمایند.


در باره جزییات جدید این محدودیت ها پلیس صهیونیستی افزود: آنهایی که قصد دارند از گذرگاه جبل الزیتون و یا قلندیا در شمال قدس استفاده نمایند باید در خیابان صلاح الدین  روبروی دادگاه از اتوبوس پیاده شده و با پای پیاده به مسجد الاقصی بروند و در بازگشت نیز همین مسیر را برای سوار شدن طی کنند. 

انتقال نمازگزارانی که از گذرگاه بیت لحم در جنوب قدس استفاده می کنند به این شکل است که اتوبوس های مشخصی انان رااز این گذرگاه به سوی باب العامود و در یک ایستگاه بزرگ اتوبوس انتقال می دهند و پس از ان نمازگزاران باید پیاده به مسجد الاقصی بروند و پس از اتمام نماز بلافاصله به این ایستگاه برگردند تا بوسیله همین اتوبوسها به گذرگاه بیت لحم بازگردانده شوند.


فلسطینی هایی که  از اراضی اشغالی ۴۸ برای ادای نماز در ماه رمضان به مسجد الاقصی می روند نیز از گذرگاه جبل الزیتون استفاده خواهند کرد آنها نیز از این گذرگاه  توسط اتوبوس به منطقه الصوانه در چند ده کیلومتری مسجدالاقصی انتقال داده خواهند شد تا از آنجا با پای پیاده به مسجد الاقصی بروند.


پیش بینی می شود با توجه به ورود  موج جدیدی از گرما در فلسطین و کشورهای پیرامونی،  دمای هوا در طول ماه رمضان به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد برسد و این امر با توجه به پیاده روی طولانی نمازگزاران خصوصا آنهایی که سن و سال زیادی دارند و همچنین زنان، مشکلاتی را برای انها بوجود بیاورد. رژیم صهیونیستی البته کاملا هدفمند اینگونه محدودیتها را برای نماز گزاران فلسطینی در ماه رمضان اعمال می کند.


ماه مبارک رمضان از آنجا که روز جهانی قدس را هرساله در خود جای داده است از اهمیت بسیاری برای نه تنها فلسطینی ها بلکه مسلمانان جهان برخوردار است. خاصه اینکه براساس مصوبه جدید سازمان همکاری اسلامی همه کشورهای مسلمان می بایست در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (روز جهانی قدس) از همه توان سیاسی، اقتصادی و تبلیغی خود برای حمایت از فلسطین و بیت المقدس استفاده کنند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.