استقبال از شبکه اجتماعی نخبگان/ اشتراک گذاری منابع علمی

به گزارش خبرنگار مهر، با استقبال جامعه علمی کشور از شبکه اجتماعی پژوهشگران “انجمن” – اجتماع نخبگان جامعه، محققان و نوآوران- تعداد ثبت‌نام کنندگان در این شبکه اجتماعی به ۴۵۰۰ نفر رسیده است.

از ویژگی‌های متمایز این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری منابع علمی (شامل پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، طرح‌های پژوهشی، مقاله‌های همایش‌ها، مقاله‌های نشریات و گزارش دولتی) است و کاربران می‌توانند زمینه‌های پژوهشی را در پروفایل خود اضافه کنند و سیستم منابع اطلاعات علمی پژوهشگاه با بیش از نیم میلیون هزار رکورد اطلاعات علمی، منابع علمی موجود در پایگاه اطلاعاتی را بر حسب ارتباط با زمینه پژوهشی انتخاب شده به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

همچنین کاربران می‌توانند کتابخانه شخصی در پروفایل خود ایجاد کرده و با توجه به موضوعات مورد علاقه به قفسه بندی آن اقدام کنند. در این حالت سیستم، منابع پیشنهادی را به کاربر اعلام کرده و کاربر می‌تواند، منبع را در کتابخانه خود به اشتراک بگذارد.

 

کاربران می توانند در صفحه مربوط به منابع علمی، در مورد منبع علمی اظهار نظر و ابراز علاقه کنند و مطلع شوند که هر یک از منابع در کتابخانه چه افرادی موجود است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و دسترسی به انجمن به آدرس http://anjoman.irandoc.ac.ir مراجعه کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.