استقبال از CNG رو به کاهش است/ ساخت تجهیزات مرتبط متوقف شده‌‌است

نوشته شده در تاریخ ۱۸/آذر/ – ۱۲:۳۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

دبیر انجمن صنفی CNG خبر داد:

خبرگزاری : دبیر انجمن صنفی CNG گفت: متأسفانه با وجود رشد سریع اولیه، هم‌اکنون شاهد سیر نزولی مصرف سی‌ان‌جی و کاهش استقبال صاحبان خودرو از این سوخت هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، علیرضا پوررضا در همایش هم‌اندیشی و تعامل فعالان صنعت سی‌ان‌جی با بیان اینکه تا امروز ۶٫۵ هزار میلیارد تومان در بخش CNG کشور سرمایه‌گذاری شده‌است، گفت: این بخش توانسته برای ۲۲ هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی افزود: کشور ما با ۴ میلیون خودرو رتبه نخست تعداد خودروهای گازسوز و با ۲۲۵۰ جایگاه، مقام نخست تعداد جایگاه‌های سوخت‌گیری سی‌ان‌جی را در منطقه دارد.

او ادامه داد: ۴ سازنده تجهیزات کامل سوختگیری بر اساس تکنولوژی روز دنیا با ظرفیت ۸۰۰ سری در سال، ۹ شرکت‌ تولیدکننده مخزن با ظرفیت یک میلیون مخزن در سال، چندشرکت تولیدکننده کیت‌های گازسوز با ظرفیت نزدیک به ۲ میلیون قطعه و شرکت‌های دیگر برای ساخت دیگر قطعات موردنیاز این صنعت در کشور ایجاد شده‌است.

دبیر انجمن صنفی سی‌ان‌جی با بیان اینکه منابع گاز طبیعی کشور می‌تواند ماده اولیه رشته فعالیت‌‌های زنجیره‌‌ای و خوداتکایی را فراهم آورد، اظهار کرد: صنعت سی‌ان‌جی بر خلاف بسیاری از صنایع دیگر، خوداتکاست و از دانش طراحی مهندسی در همه زمینه‌ها برخوردار است.

او در ادامه با اظهار تاسف از این که “بخش ساخت قطعات و تجهیزات مرتبط با سی‌ان‌جی در کشور عملا متوقف شده و با ظرفیت کمتر از ۱۰ درصد کار می‌کند”، خاطرنشان کرد: ترویج سوخت سی‌ان‌جی برای کشوری که دومین ذخایر عظیم گازی را دارد مزیت ویژه محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد نیز در این همایش با بیان این که استانداردسازی قطعات و تجهیزات خودروهای دوگانه سوز، تأیید نوع خودروها و استانداردسازی جایگاه سی ان جی در اختیار این اداره است،‌گفت: استانداردهایی را برای نظارت جایگاه‌های سی‌ان‌جی که هر کدام به نوعی متفاوت هستند، تدوین می‌کنیم.

پریچهر قزلباش با بیان این که “اگر بخواهیم تمام موارد ایمنی و حریم و استانداردسازی را رعایت کنیم، شاید ۲ هزار جایگاه سی‌ان‌جی باید بسته می‌شد”، افزود: بایستی استانداردها در کشور بازنگری شود و در این خصوص کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی شروع شده‌ است تا بر اساس آن ۱۲ برند مختلف را که در تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی موردنیاز است، به کار می‌گیریم.

به گفته او، براساس کنسرسیومی تاسیس حدود ۱۰۰۰ جایگاه جدید سی‌ان‌جی در دستور کار است.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.