استقبال بروکسل از پاسخ سریع اسپانیا به طرح ریاضت اقتصادی

راخوی در ادامه سیاست اقتصادیش به منظور کاهش بدهی دولتی و کسری بودجه کشور اقدامات جدید ریاضتی از جمله افزایش مالیات ها و کاهش کارمندان دولت را اعلام کرد.

در این زمینه کمیسیون اروپا تصریح نمود که اقدام راخوی گامی‌ مهم برای رسیدن به اهداف کاهش کسری بودجه در سال جاری قلمداد می‌ شود.

‘سایمون اوکونور’ سخنگوی امور اقتصادی اتحادیه اروپا در این مورد گفت: ‘ما بسیار خشنود هستیم که دولت اسپانیا این اقدامات را یک روز پس از نشست هیأت وزرا و توصیه آنان در خصوص تصحیح انحراف بسیار زیاد اقتصادی این کشور، اعلام کرده است.

روز گذشته وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا از اسپانیا خواستند که بدون هیچ تاخیری و به منظور تصحیح انحرافات اقتصادی در شش ماهه اول سال جاری این کشور اصلاحات و اقدامات جدید ریاضتی انجام دهد. این یکی‌ از شروطی بود که اتحادیه اروپا به منظور دادن یک سال مهلت بیشتر برای کاهش کسری بودجه به اسپانیا پیشنهاد کرده بود.

در این راستا اسپانیا بر اساس تعهدات خود با اتحادیه اروپا باید در پایان سال آینده کسری بودجه خود را به سه درصد تولیدات ناخالص داخلی برساند که با یک سال مهلت بیشتر، اسپانیا باید به این هدف در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی دست یابد.

اسپانیا به جای رساندن کسری بودجه خود به ۳/۵ درصد در پایان سال جاری می‌ تواند ۳/۶ درصد کسری بودجه داشته باشد و در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ میلادی باید کسری بودجه خود را به ۵/۴ و ۸/۲ درصد برساند.

اروپام **۱۲۳۴**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۳۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.